top of page

פוסטים מומלצים

איך גרם לואי ויטון לליבי לפרפר?

עודכן: 19 בנוב׳ 2018

אינני חובבת מותגים!

לא קונה, לא מחפשת ואפילו לא מכירה את רוב מותגי האופנה אבל שמות כמו גוצ'י, פראדה או לואי ויטון לא חמקו אפילו מסרבנית מותגים שכמוני.

אם הייתם מציעים לי לפני כחודש לקנות או אפילו לקבל תיק של מותג-על הייתי מראה לכם את הדלת. אבל היום - תנו לי בבקשה ארגז מסע ישן של לואי ויטון!



על השינוי בגישתי אחראית תערוכת ארגזי המסע של לואי ויטון. רגע לפני שנסגרה התערוכה החלטתי לבקר בא ולא בגלל שם המותג אלא בשל השימוש בצירוף המילים "ארגזי מסע" שגרם לליבי פרפור קל. ניצלתי את ביקורם של חברים שהיו פתוחים לכל הצעה ויחד עם הבעל נסענו לתערוכה שהתקיימה בהיכל התערוכות באמסטרדם.

היכל התערוכות Beurs van Berlage שוכן באחד הרחובות הסואנים באמסטרדם. הבניין בתכנונו של האדריכל Berlage מייצג סגנון רציונאליזם משולב. נבנה בשנת 1903, שימש עד שנת 1985 כבורסת הסחורות ומאז משמש כבית תערוכות וכנסים.

שם התערוכה Legendary trunks יצר ציפיות גבוהות, שהתממשו במלואן.



מדובר באוסף פרטי של אספן שוודי. מאות ארגזי מסע ותיקים של המותג לואי ויטון יוצרים מסע בזמן הארוג ברגעים הסטוריים של תקופת הזהב של המסעות לפני מאה וחמישים שנה ועד היום.

התערוכה סוקרת את האוסף על פני כמה מימדים: מימד הזמן, מימד השימושיות ומימד התנועתיות – ים, אויר, יבשה. כל זאת דרך סיפורים אישיים של אישים כמו פרנקלין רוזוולט, המינגווי וג'ודי גרלנד.


ארגז הבגדים של ג'ודי גרלנד ארגז הכתיבה של המינגווי


כמה מילים על לואי ויטון. לואי ויטון ייסד את החברה בפריס בשנת 1858. הייחודיות של ארגז המסע שלו היתה בצורתו המלבנית בעלת תחתית ומכסה ישרים, המאפשרים העמדה והעמסה נוחה יותר מן הארגזים האחרים באותה תקופה, שהיו בעלי מכסה קעור. הוא התמחה בתכנון ארגזי מסע תפורים למידותיהם ולצרכיהם של המשתמשים וכך יצר לו מוניטין ומעגל לקוחות נאמן.

 ארגז קלאסי 
 ארגז קלאסי 

כל תיק וכל ארגז תוכננו לתת מענה לאנשים בדרך. היה מעניין לראות שמדובר למעשה בצרכים אנושיים בסיסיים: מתיק טואלט, דרך ארגז שינה ועד לארגז כתיבה.


 ארגז שינה. שימש במלחמת העולם הראשונה
 ארגז שינה. שימש במלחמת העולם הראשונה

וכך כל ארגז וארגז, גם כאלה שתוכננו והותאמו לאדם מסוים וגם אחרים, אורזים בתוכם חיים שלמים: חיים של הרפתקאות, של גילויים, של מלחמות אבל גם של רומנטיקה, פרסום וגלאם.


ואפילו ארגז מסע לאחסון בובות עיצב לואי ויטון!


 תיק טואלט למסעות. כל אשה צריכה אחד כזה                      

ארגז כתיבה למסעות. כל בלוגרית צריכה אחד כזה
ארגז כתיבה למסעות. כל בלוגרית צריכה אחד כזה

אז כן, תנו לי תיק מסע או ארגז מסע ישן של לואי ויטון כי כדי לקנות אחד כזה צריך ירושה קטנה.

וספרו לי - איזה ארגז שבה את ליבכם?

90 צפיות
bottom of page