top of page

פוסטים מומלצים

הגוף במינכן, הראש מטייל בעולם והלב בארץ - מחבקת הזדמנויות בשתי ידיים וחיוך גדול.

עודכן: 27 ביולי 2023


אני אוהבת לקרוא בלוגים של בלוגריות ישראליות אשר מתגוררות בחו"ל. הן מביאות מבט אחר על מקומות מוכרים; הסיפור האישי שלהן הופך כל מקום וכל פוסט לקצת שונה. הן מטיילות קצת כמו תיירות וקצת כמו מקומיות ולכן נקודת המבט שלהן שונה בתכלית מזו שלנו, התיירים. אני כמובן גם מזדהה עימן, בשל תחושת ההרפתקה, הגילוי אבל גם בשל רגשות הגעגוע והנוסטלגיה למקום ממנו באנו.

כל אחת מאיתנו מתמודדת בדרכה עם הקשיים בארץ החדשה אך המשותף לכולנו, כתיבת בלוג, מגשר על פערים, יוצר קרבה והופך אותנו לחברות בקהילה המיוחדת הזו של בלוגריות טיולים.


ביקשתי מגלית שתכתוב עבורי פוסט. פוסט על גלית, האשה, הבלוגרית, הישראלית במינכן, חובבת האומנות ושוקי הפשפשים. פוסט על "בלוגלית".


 

המעבר לארץ אחרת, עם תרבות אחרת, נופים אחרים, דרכים שונות למילוי הזמן שלי, הפרטי והמשפחתי, הביאו אחרי שש שנים, להקמתו של הבלוג שלי, "בלוגלית". בלוג טיולים ולייף סטייל, שהוא בעצם המקום שלי לכתוב את הרשמים שלי מהטיולים הרבים שאנחנו עושים, בהרכבים שונים. מקום אינטרנטי בו אני מקבצת את כל הצילומים שלי, ההשראות, החוויות.

בארץ, מאז ומתמיד, התעסקתי עם אסתטיקה, עיצוב, סטיילינג. התעסקות עם הידיים בעניינים של הלב.

כשעברנו להתגורר ליד מינכן, גרמניה, השתנו סדרי עולם. יותר זמן משפחה. יותר זמן טיולים. כשהסאה גדשה - התחלתי להוציא החוצה. התחלתי לכתוב את "בלוגלית".




אנחנו מאד אוהבים לטייל. זה לא צריך להיות למקום רחוק, ליעד נכסף עליו חלמנו מזמן. לפעמים מגלים אוצרות דווקא בסביבה הקרובה. המרחבים הגדולים, הצבעוניות של הירוקים והכחולים, כמויות המים - היו חדשים לי במרחב הביתי, הקרוב, והם בהחלט מהווים חלק גדול ממקורות ההשראה שלי.





עולם אחר, שלא מתנהל לו בחוץ, אלא דווקא בין הקירות, הוא עולם העיצוב ממנו אני מגיעה. למדתי ולימדתי אמנות, תכנון עירוני, עיצוב פנים, עסקתי באוצרות של תערוכות יחיד וקבוצתיות והיה לי משרד לעיצוב פנים. זוהי פעם ראשונה שאני מתגוררת בדירה שכורה והקשיים שהיו בהתמודדות עם היכולת המוגבלת שלי לשנות דברים רציניים במבנה הבית הביאו אותי לדייק בבחירת הפריטים ובשילובים ביניהם.  


פינה בבית שלי
פינה בבית שלי

אחת האהבות הגדולות שלי היא שוטטות בשווקי פשפשים. אוהבת לשלב בעיצובים שלי פריטי וינטג'. להתאים ישן עם חדש, משהו עם עבר והיסטוריה לצד פריט שמתכתב איתו מעולם אחר.

אוהבת לטייל בשוקי פשפשים מוכרים וידועים אבל גם לגלות פינות חמד שכאלו בטיולים בעולם או אפילו "מתחת לאף". הבית שלי מעוצב בסגנון אקלקטי המשלב את כל האוצרות שמצאתי לאורך השנים יחדיו.


וינטג' במינכן

את הוינטג' במינכן, במיוחד בגדים ואקססוריז, אפשר למצוא בכל פינת רחוב. לא רק בשווקי הפשפשים אלא גם בחנויות ברחובות העיר.


שוק הפשפשים בדגלפינג (Flohmarkt Daglfing)

זהו הוא אחד השווקים הוותיקים במינכן. למעט חגים, הוא פתוח בכל שישי ושבת משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות אחר הצהריים. השוק נחשב ל"שוק משפחתי" כיוון שניתן למצוא בו דברים המתאימים למגוון גילאים, החל ממשחקים, ביגוד ונעליים, פרטי ריהוט, ספרים ואפילו פרטי וינטג' וענתיקה נדירים. הכל מהכל. השוק מתפרש על פני שטח גדול מאד במיקום מיוחד, בשטחו של מגרש מרוצי סוסים. במקום מתקיימים לפחות שישה מרוצים בחודש ולמקום מגיעים מהמרים וקהל רב הנהנה לצפות.




בסופי השבוע, דוכנים ממלאים את השטחים הסובבים את מגרש המרוצים ובימים יפים יש במקום כמה מאות של דוכנים.



במתחם ישנו גם מבנה מקורה המחולק בשטחו למספר מוכרים הנמצאים במקום באופן קבוע, בכל מזג אוויר. במבנה המקורה ניתן למצוא פריטים עתיקים ופרטי וינטג', המתאימים יותר לקהל ממוקד המבין באספנות או למי שמחפש פריט עיצובי ייחודי.



המבנה המקורה בדגלפינג
המבנה המקורה בדגלפינג

כשנכנסתי למבנה העיניים שלי נצצו והיה לי קשה לשים את האצבע על פריט אחד ומיוחד כי היו שם כל כך הרבה שהייתי שמחה שיהיו שלי.




כיאה לכל שוק פשפשים במינכן, גם בשוק הזה ישנה מסעדה המגישה מאכלים בוואריים טיפוסיים, ובימים יפים ניתן לשבת בביר גארטן (בית בירה) השייך למסעדה ולהנות משמש נעימה ובירה מרווה.




חנות וינטג' על המשקל "Pick & Weight" - קונספט ייחודי של בגדי יד שנייה ווינטג'.

כל הפריטים בחנות מקוטלגים לפי צבע ולכל צבע יש את המחיר שלו לקילוגרם. יש בחנות מספר עמדות שקילה. לתוך הסלסלה מכניסים את כל הפריטים באותה קטגוריה צבעונית ומקבלים את חישוב העלות.








רעיון נהדר שהולך יד ביד עם נושא המיחזור, הכל-כך מוקפד כאן והשימוש החוזר. קונספט ידידותי לסביבה, שמונגש בצורה כל כך אסתטית.


מי שאוהב את שוקי הפשפשים ופריטי הוינטג' ומתכנן ביקור במינכן, מצפה לו בילוי נהדר בין השווקים הרבים. כי מי שמצא פעם משהו שאהב בשוק פשפשים, יודע מהו רגע של אושר!





 

מתכננים ביקור במינכן? מוזמנים לבקר בבלוג של גלית ולקרוא על האגמים בסביבת העיר מינכן ועל עוד שוקי פשפשים.

גלית היא יזמית בנשמה ויחד עם שותפתה מוציאה טיולי נשים להודו ולמינכן. מוזמנות להתרשם.

רק-עתיק | הולנד - לטייל בדרך שלך  | הצהרת נגישות  | כל הזכויות שמורות לרחלי לביא-דגן ©

bottom of page