top of page

פוסטים מומלצים

איך לתכנן טיול כוכב בהולנד גם עם ילדים

עודכן: 27 ביולי 2023

באנר וורוד: טיול כוכב בהולנד

רגע אחד לפני שמתחילים

✔כל ההתייחסויותשלי בפוסט הזה מותאמות למשפחות עם ילדים. ניתן כמובן להתאימן למשפחות או זוגות ללא ילדים.

✔הפוסט עשוי לכלול קישורים של תוכניות שיתופים. כל הזמנה דרך אחד הקישורים בפוסט הזה, תתגמל אותי בסכום סמלי ולא תשפיע על המחיר עבורכם.

✔כפרי הנופש שמצויינים כאן אינם בגדר המלצה מניסיון אישי. הם נבחרו בשל מיקומם הנוח לטיול כוכב ובשל ייחודיותם. בכל מקרה, אני ממליצה לקרוא בעיון באתר הכפר ולא לוותר על האותיות הקטנות לפני שמזמינים.


למה בכלל טיול כוכב בהולנד

הולנד היא מדינה שטוחה ברובה ונוחה מאד להתמצאות, לנסיעה ולטיול.

בהולנד 12 פרובינציות וכל אחת בעלת מאפיינים שונים; נופים שונים, הסטוריה ותרבות אופיינית למקום. בשל היותה מדינה קטנה, ניתן לראות חלקים גדולים ממנה בטיול כוכב של חמישה-שישה ימים ולהנות מכל מה שיש לה להציע.

​רבים בוחרים לצאת לטיול כוכב שמשמעותו – לינה במקום אחד או שניים מרכזיים ומשם יציאה למסלול יומי. בכל יום יוצאים לכיוון אחר ובערבו של יום חוזרים למקום הלינה. כך ניתן לראות אזורים שונים של הולנד בטיול אחד, להנות מן המקומות השונים והנופים השונים בכל אזור ללא נסיעות מיותרות ומבלי להתעייף.


טיול כוכב בהולנד מאפשר

✔לחסוך בנסיעות

✔לחסוך עלויות

✔לראות כמה שיותר

✔לגוון בין אופי הימים

✔להתגמש בתכנון הימים


עיר-כוכב בהולנד .Vranz Van Maaren צולם על ידי
עיר-כוכב בהולנד .Vranz Van Maaren צולם על ידי

למי מתאים טיול כוכב בהולנד

טיול כוכב מתאים לכל מי שרוצה לראות את הולנד, להנות מן המגוון הרחב שיש בה מבחינת ערים וכפרים, נופים וטבע, אטרקציות ופעילויות לילדים.

טיול כוכב מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים שרוצות להימנע מנסיעות ארוכות ומשעממות. טיול כוכב מתאים למי שרוצה גמישות בתכנון הימים. כך למשל ניתן לרכז כמה אטרקציות בימים אחדים ולתכנן ימים אחרים פחות עמוסים.

ובקיצור, טיול כוכב מתאים למי שאוהב גיוון וגמישות בטיול.


לתכנן טיול עם מפה

איך לתכנן טיול כוכב בהולנד

תכנון של טיול כוכב או טיול בכלל דורש זמן ומחשבה. כאן אפרט את הדרך בה אני נוהגת לתכנן טיול החל משלב חיפוש המידע, דרך בחירת אזור ומקום הלינה ועד לשלב התכנון הסופי.


חיפוש מידע

תכנון של טיול מתחיל בחיפוש מידע. לפני התכנון עצמו אני ממליצה לקרוא הרבה על יעד הטיול. אני מתחילה בקריאה של בלוגים ישראליים כדי לקבל התרשמות כללית על המקום, רקע וטיפים. בהמשך אני מחפשת בלוגים של אנשים שחיים ביעד ומהם אני שולה טיפים של מקומיים על בתי קפה, מסעדות ופינות חמד במקום. כמובן ישנם אתרים ייעודיים לכל מקום וגם בהם אני נעזרת.

באם אתם נזקקים למידע על נגישות באתרי תיירות ובערים שונות, תוכלו להיעזר בפוסט הזה של ניני אטלס.

תכנון כללי

עכשיו צריך להתחיל להתמקד. קראנו הרבה וריכזנו את כל המקומות והאטרקציות שמעניינים אותנו. כדי לתכנן נפתח את אפליקציית גוגל מפות ונסמן נקודות ציון על המפה (כאן תמצאו מדריך להכנת מפה בבלוג של כרמל קמין). מהר מאד תראו היכן נמצאים האזורים בהם תרצו לטייל ותוכלו לצרף אטרקציה לאטרקציה ולתכנן ימים על פי אזורים גיאוגרפיים.

בחירת אזור הלינה

עכשיו כשברור לנו מהם המקומות בהם נרצה לבקר והיכן הם נמצאים גאוגרפית על מפת הולנד, נוכל לבחור את אזור הלינה המועדף, כזה שנמצא במרחק סביר מרוב האטרקציות.

בחירת מקום הלינה

בבחירת מקום הלינה יש להתחשב במה גורמים: סגנון, מיקום, משאבים במקום, עלות, המלצות.

ראשית נבחר את סגנון הלינה הרצוי – כפר נופש, מלון או B&B – בהתאם לסדרי העדיפויות שלכם ולגורמים שיש לקחת בחשבון, שעליהם אפרט בהמשך, ואז ניכנס לאתרים שונים על מנת להשוות מחירים. אתרים כמו בוקינג, הוטלס וכמובן אתר המלון עצמו.

תכנון סופי

אחרי שברור לנו מהם האזורים והאטרקציות בהם נבקר ואחרי שהזמנו מקום לינה הגיע הזמן לתכנון הסופי. התכנון הסופי כולל תכנון עבור כל יום טיול עם אלטרנטיבות לימי גשם; תכנון מסלול וזמני הנסיעה באמצעות גוגל-מפות וריכוז כל המידע בקובץ וורד/אקסל או באפליקציה ייעודית (כאן תקראו על אפליקציות לטיולים בבלוג של אלי ואיריס). בשלב הזה אני אוהבת לחזור שוב לבלוגים שאהבתי, לרכז את כל הטיפים הכי שווים ואולי למצוא משהו שפיספסתי בקריאה ראשונה.



איך לבחור מקום לינה בטיול כוכב בהולנד

ישנן שלוש אפשרויות עיקריות ללינה בהולנד: מלון, כפר נופש ו B&B. יש לשקול מראש את היתרונות והחסרונות לכל אפשרות ולהחליט מה הכי מתאים עבור המשפחה שלך. הגורמים העיקריים אותם יש לקחת בחשבון הם: מיקום, משאבים במקום, עלות, המלצות.


מיקום – כדאי שמקום הלינה יהיה ממוקם יחסית קרוב למקומות בהם תרצו לבקר. סמנו על המפה את המקומות בהם תרצו לבקר ואז בחרו מקום לינה כזה שיהיה במרחק סביר מכל המקומות שסימנתם.

משאבי המקום – תחת קטגוריה זאת נכללים דרגת מקום הלינה, מה מקבלים במקום החל ממספר המגבות ועד למה מכיל המטבח, פעילויות מוצעות במקום כמו בריכה, סאונה, מגרש משחקים ועוד וכן שירותים שניתנים במקום כמו מכבסה, חנות.

עלות – כמובן שיש לקחת בחשבון את העלות שהרי היא יכולה להיות אחד הסעיפים החשובים בתקציב החופשה. על כל משפחה להחליט מהם סדרי העדיפויות שלה בבחירת מקום לינה. האם תרצו מקום לינה בעלות גבוהה כדי להתפנק או שתעדיפו לחסוך מעט בסעיף הזה ולהקדיש יותר לסעיף מסעדות או אטרקציות.

המלצות – חשוב להתייחס להמלצות על מקומות לינה. המלצות ניתן לקבל באינטרנט באתרים כמו בוקינג קום וגם בקבוצות פייסבוק ייעודיות. עם זאת, יש תמיד להסתמך על בדיקה אישית באתר המקום. אל תתעצלו! הכנסו לאתר המקום/חברה וקראו גם את האותיות הקטנות כדי לחסוך עוגמת נפש בהמשך. אם אתם מתקשים בהבנת השפה, יש היום אפשרות לתרגום אתרים על ידי גוגל.


ילדה בשלכת
הולנד יפה בכל עונה

מלון, כפר נופש או B&B – יתרונות וחסרונות


מלון

➕מפנק ברמת השירות - החלפת מגבות, ניקוי וסידור החדר, שירות חדרים ועוד

➕יש מסעדות במקום וניתן להזמין מראש פנסיון מלא או חצי או רק ארוחת בוקר

➖עלות האוכל לעיתים יקרה יותר מאשר במסעדה חיצונית

➖יש לשמור על שקט ולהתחשב ביתר אורחי המלון

➖מרחב מוגבל ולא תמיד יש פעילויות לילדים


כפר נופש

➕לרוב ממוקם באזור כפרי בתוך הטבע

➕יש מרחבי פעילות לילדים כמו פארק מים, גני שעשעועים, מגרשי משחקים ועוד

➕זה מעין בית משלכם למשך כל ימות הטיול

➖צריך לבשל, לנקות, לעשות קניות בדיוק כמו בבית


B&B

יתרונות

➕מפנק ברמת השירות - החלפת מגבות, ניקוי וסידור החדר, שירות חדרים ועוד

➕יחס אישי מבעלי הבית

➕ניתן לחוות חיים אמיתיים במקום

➖אין מסעדה במקום

➖יש לשמור על שקט ולהתחשב ביתר אורחי המקום


ההמלצה שלי:

למשפחה עם ילדים הייתי ממליצה על כפר נופש בו הילדים יכולים לנוע בחופשיות, בבטיחות, להתיידד עם ילדים אחרים ולבלות שעות במתקני הכפר. הכפר גם מאפשר גמישות בתכנון הטיול עצמו. כאשר אתם רוצים לתכנן יום פחות עמוס או באם אחד הילדים עייף במהלך היום ואתם מסיימים מוקדם מן המתוכנן, ניתן תמיד לחזור לכפר הנופש ולבלות במתקנים, בטבע מסביב או להשתתף בפעילויות המיועדות לילדים. עוד טיפים טובים לתכנון חופשה עם ילדים תמצאו בבלוג של טליה קליין פרץ.

למשפחה ללא ילדים או לזוגות הייתי ממליצה על מלון או B&B. מי שאוהב את הקשר הבלתי אמצעי עם האנשים במקום, רוצה לשוחח איתם ולהכיר קצת יותר מקרוב את תרבותם יעדיף כנראה B&B. מי שרוצה להישאר אנונימי ועדיין להתפנק, יעדיף כנראה בית מלון. במקרה של התלבטות, אני ממליצה לבחור על פי המיקום והעלות.


כפרי נופש בהולנד – בסיס טוב לטיול כוכב


בהולנד ישנם כפרי נופש רבים בהם מבלים תיירים כמו גם מקומיים. הפופולריות של כפרי הנופש בקרב התייר הישראלי גבוהה מאד ובכפרי נופש מסויימים ניתן לשמוע הרבה מאד עברית בעיקר בתקופת חופשת הקיץ.

שתי חברות עיקריות מפעילות את רוב כפרי הנופש: Landal ו center parcs. תוכלו לבחור בכפר נופש באזור היער או לאורך החוף ורובם מציעים פארק מים בשטחם. רוב הכפרים נמצאים באזור טבע ליד הים או בקרבת אגם וכך ניתן להנות מפעילויות מים מגוונות ומספורט ימי.

באתר של החברות הנ"ל ניתן לבחור על פי קטגוריות שונות ויש להם גם אפליקציה שדרכה ניתן להזמין פעילויות שונות ולהתעדכן במה שנעשה בכפר. ישנן כמובן עוד חברות המפעילות כפרי נופש וחלקן אציין בהמשך.


אז כבר החלטתם שאתם רוצים ללון בכפר נופש. עכשיו צריך לבחור את האזור ואת כפר הנופש עצמו. בחרתי עבורכם כמה כפרים על פי אזורים בהולנד. עבור כל אזור ציינתי מהם היתרונות שלו ומה יש לראות בסביבה (אני מפנה גם אל פוסטים אחרים שלי העוסקים באזור).

עבור כל כפר נופש ציינתי את יתרונותיו, את אפשרויות המגורים בכפר וזמני נסיעה אל כמה מן האטרקציות הפופולריות כדי שיהיה לכם קל יותר להחליט.


עוד סיווג של כפרי נופש לפי מיקום, משאבים, מתקנים, חניה וכל מה שמיוחד בכפר הנופש תמצאו כאן.


צפון-מזרח הולנד

באזור פלייבולנד, האזור הכי צעיר בהולנד, כלומר זה שיובש האחרון (בשנות השישים של המאה הקודמת), ממוקמים כמה כפרי נופש פופולריים.


מה לראות ומה לעשות בסביבה?

ערים עתיקות כמו דוונטר, זוטפן ואלבורח, כפרים יפים כמו חיטהורן, שמורות טבע ואטרקציות כמו הדולפינריום, גן האורכידאות ופארק השעשועים ווליבי.

כל המקומות, האטרקציות וההמלצות לאזור הזה תמצאו כאן.


כפר הנופש דה איימהוף הוא בין הכפרים הכי פופולריים בקרב התייר הישראלי.

פארק המים כאן נחשב לאחד הטובים בהולנד ונבחר לפארק הכי כיפי והכי בטיחותי בשנת 2018 במסגרת תחקיר של מגזין תיירות מקומי נחשב.

הפארק נמצא בעיצומו של גל שיפוצים ולקראת פברואר 2020 יהיה ניתן ללון כבר בבתים המחודשים (אותם ניתן להזמין כבר כעת).


אפשרויות מגורים בכפר:

קוטג' רגיל או פרימיום, קוטג' מונגש לבעלי נכויות וחדרי מלון. ישנן גם אפשרויות מיוחדות כמו חדר במרינה, בית סירה או סוויטה על המים.


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם – 45 דקות

לאפטלינג - 70 דקות

למוזיאון הפתוח בארנהם – 50 דקות



מזרח הולנד

אזור חלדרלנד גובל בצידו המזרחי בגרמניה וכך, אם ממש תרצו, תוכלו לתת קפיצה גם לגרמניה.


מה לראות ומה לעשות בסביבה?

כפרי הנופש באזור זה קרובים לכמה אטרקציות חשובות: המוזיאון הפתוח, שמורת הטבע הוחה פלואה וגן החיות בורחר בארנהם. ממליצה לנסות לשלב גם ביקור בארנהם ובניימכן.

כמו כן הם בקרבת מקום לפארק האטרקציות לקטנטנים יוליאנה תורן ולפארק הקופים באפלדורן כמו גם ליער הטיפוס Garderen.




גם ראביט היל הוא אחד מהכפרים האהובים על התייר הישראלי וככזה שולטת בו העברית בחופשת הקיץ. בפארק בריכה מקורה וחיצונית, מגרש משחקים פנימי, מסעדות, מרכז יופי ועוד.


אפשרויות מגורים בכפר:

קוטג' מותאם לתינוקות, קוטג' רגיל או פרימיום, קארוונים, אוהלי ספארי וקמפינג.


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם – 60 דקות

לאפטלינג - 75 דקות

למוזיאון הפתוח בארנהם – 30 דקות



צפון הולנד

חופשה בצפון הולנד פותחת לפניכם יעד חדש ובלתי מוכר לתיירים. כאן תמצאו אזור שהוא פתוח, נרחב, מיושב בדלילות, רגוע ושלו. יש לקחת בחשבון שזמני הנסיעה ארוכים יותר לאטרקציות הפופולריות אך לסביבה עצמה יש מה להציע לכל מי שמטייל באזור.


מה לראות ומה לעשות בסביבה:

כפרים עתיקים כמו הכפר אורוולטה אשר משמש כיום כמוזיאון פתוח ובו פעילויות מגוונות בכל עונות השנה. העיר חרונינגן וכן אטרקציות כמו הפארק הפרה היסטורי ועוד.





כאן בכפר תוכלו ללון בבתים הבנויים בסגנון החוות המקומיות באזור, חוות עם גגות עשויים קנה. אלה גגות אופיניים אזור ויתרונם בכך שהם מבודדים היטב ושומרים על טמפרטורה נעימה גם בחורף.


אפשרויות מגורים בכפר:

חוות פרימיום, חוות ילדים, חווה רגילה, חוות wellness


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם - שעתיים

לאפטלינג – שעתיים ורבע

למוזיאון הפתוח בארנהם – שעה וחצי


כפר נופש לחובבי סוסי פוני והמערב הפרוע. לכל משפחה מצוות סוס פוני שטלנד למשך כל החופשה. הילדים אחראים על הפוני ולומדים לטפל בו ולרכב עליו. בכפר גם בריכה, כפר פליימוביל, מגרש משחקים, חנויות בסגנון המערב הפרוע וסופרמרקט ומסעדות. יש לשים לב למגבלות גובה (עד 1.70 מטר) ומשקל (עד 60 ק"ג) ומגבלות אחרות ברכיבה על הפוני.


אפשרויות מגורים בכפר:

קוטג' למקסימום 2 מבוגרים ו 4 ילדים


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם – שעה ושלושת רבעי

לאפטלינג - שעתיים

למוזיאון הפתוח בארנהם – 75 דקות



צפונית לאמסטרדם

כפרי הנופש כאן אמנם קרובים לאמסטרדם אך מעט רחוקים יותר מאטרקציות אחרות בהולנד שכן אינם נמצאים במרכז המדינה. עם זאת, יש כאן יתרון בקרבה לאמסטרדם, לחוף ולאזורים היפים צפונית לאמסטרדם. בתקופת פריחת הצבעונים ניתן לנסוע בין הכפרים באזור ולראות את שדות הצבעונים המרהיבים.


מה לראות ומה לעשות בסביבה:

אני ממליצה להקדיש לפחות יום אחד לביקור ולטיול בפולדר ההולנדי ובכפרים האופייניים לאזור הזה. הכפר זאנסה סכאנס הידוע משמש כמוזיאון פתוח פופולרי מאד. כדאי לשלב גם ביקור בכפר דה רייפ ובעיר אלקמאר עליהם כתבתי כאן.

אמסטרדם עצמה היא כמובן יעד ליום טיול אחד לפחות. את ההמלצות שלי על אמסטרדם - מוזיאונים, בתי קפה, חנויות עיצוב ווינטג' ועוד - תמצאו כאן.


כפר הנופש שייך לחברת Roompot. כפר הנופש נמצא סמוך לכפר הדייגים הידוע וולנדם ונבנה בסגנון של בתי הדייגים. בכפר הנופש הקטן יחסית יש בריכה, סופרמרקט, מסעדות, מרכז ספורט ויופי. יש במקום גם אפשרות לשכור סירה ואופניים.


אפשרויות מגורים בכפר:

קוטג' רגיל עם או בלי נוף של האגם, קוטג' עם חניה פרטית, מלון.


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם – 30 דקות

לאפטלינג – שעה וחצי

למוזיאון הפתוח בארנהם - 80 דקות



חפשו כאן פעילויות מעניינות ליום חווייתי באמסטרדם ⬇



דרום הולנד

זהו אזור לא מאד מוכר עבור רוב התיירים הישראליים וחבל. כאן יש הרבה מה לראות: ערים יפות, כפרים ואטרקציות לרוב. היתרון הגדול של כפר נופש כאן הוא בקרבתו היחסית לפארק האפטלינג (כאן תמצאו מדריך מפורט לביקור באפטלינג). יש כאן ערים יפות ומעניינות כמו איינדהובן ודן-בוש, שמורות טבע וקצת יותר דרומה, אפילו גבעות ומשולש שלוש הארצות – הולנד, בלגיה וגרמניה. אם יש לכם מספיק זמן ממליצה גם לתת קפיצה לבלגיה. כבר בדרך לשם תוכלו להעזר בפוסט הזה.


מה לראות ומה לעשות בסביבה:

כאן תמצאו את ההמלצות שלי על ערים כמו דן-בוש ואיינדהובן, על כפרים יפים כמו הכפר הלבן או הכפר של ואן-גוך ועל אטרקציות באזור.





Beekse Bergen

כאן יש שני כפרי נופש שונים: האחד ספארי רזורט והשני כפר נופש רגיל.


זמני נסיעה מן הכפר:

לאמסטרדם – שעה וחצי

לאפטלינג – 20 דקות

למוזיאון הפתוח בארנהם – 65 דקות


כפר נופש בסגנון ספארי ובו תוכלו ללון ממש בין חיות הפרא. יש כאן בריכה מקורה, מסעדה ומגרש באולינג.


אפשרויות מגורים בכפר:

לודג'ים (רגיל, פרימיום, ילדים), בקתות עץ, אוהלי גלמפינג


כפר נופש באזור טבע מיוער ולצד האגם.


אפשרויות מגורים בכפר:

קוטג'ים, בקתות, קמפינג



ילדים משחקים

טיול כוכב בהולנד - דוגמא


רוצים לקבל טיול כוכב לדוגמא? מוזמנים להוריד במחיר סמלי מסלול טיול לחמישה ימים!



מה כולל הטיול שלי:

✔מסלול כוכב מפורט לחמישה ימים

✔אפשרויות לינה

✔אלטרנטיבות כלליות

✔אלטרנטיבות לילדים



באנר מסלול כוכב


 

מקווה שהמדריך שלי לתכנון טיול כוכב בהולנד ולבחירת מקום לינה וכפר-נופש עזר לכם. אשמח לשמוע תגובות, שאלות והצעות לתוספות.


אם בכל זאת אתם מתקשים בתכנון הסופי של הטיול, אתם מוזמנים להתייעץ איתי.



 

מתכננים טיול להולנד ורוצים לקבל ממני מדי פעם עדכונים על פוסטים חדשים, שווקים ואירועים בהולנד? הרשמו לרשימת התפוצה!

bottom of page