top of page

פוסטים מומלצים

תיירות איטית בניימכן והסביבה - מסלולי טיולים

עודכן: 24 באוג׳ 2023

העולם הופך להיות כפר גלובלי בו כל הדרכים מתקצרות וכל מקום על גבי הגלובוס הופך להיות נגיש. מקומות נידחים נראים לפתע כאילו הם מונחים ממש על כף ידינו בזכות או בשל המדיה החברתית והנהירה לראות/להגיע/לחוות/להספיק הופכת לתופעה חברתית.

במקביל מתפתחת תנועת ההאטה הדוגלת בצורך לחוות את החיים בקצב שמאפשר להנות מכל רגע תוך מתן תשומת לב לעשיה ולחוויה בזמן אמת.


תנועת ההאטה מאפשרת גם לנו, הטיילים, לנסות לטייל באופן מעט שונה. לא לסמן V על מקומות, לא להגיע רק לאתרי חובה, לא לדלג מאתר אינסטגרמי אחד למשנהו.

הרעיון בבסיס התיירות האיטית הוא לברור את מה שמתאים בדיוק לנו, לטייל באופן מדוייק ואיטי, להתעכב, להתעמק, להרגיש לרגע כמו מקומיים.


סדרת הפוסטים שלי "לטייל כמו מקומית" מביאה את סיפורן של נשים ישראליות אשר גרות בהולנד ולוקחות אותנו לטייל במקום מגוריהן. הן ממליצות על המקומות האהובים עליהן ואנחנו יכולים לראות עיר מוכרת מנקודת הראות של המקומיים.

גם סדרת הפוסטים על העיר ניימכן וסביבתה נכתבה ברוח זו. בסדרה הזו אני ממליצה לכם על חמישה ימים מלאים בכל טוב תיירותי, תרבותי וחווייתי לכל החושים, לכל הגילאים ולכל תחומי העניין. החלטתי להתמקד באזור העיר ניימכן מכמה סיבות. ראשית, אני גרה כאן כבר למעלה מעשור ומכירה לא רע את הסביבה (כבר כתבתי בעבר פוסט על ניימכן לכבוד שתים עשרה שנים שגרתי בה). בנוסף, אזור מזרח הולנד פחות מוכר לתיירים. החזון שלי העובר כחוט השני בבלוגזין שלי הוא להנגיש לכם את הולנד מחוץ למסלול, כפי שאני עושה גם בקבוצת הפייסבוק שלי. ולבסוף, כתיבת הסדרה הזאת גרמה לי לחפש עוד מקומות ובכך לגלות מחדש את האזור הנפלא בו אני גרה.


סדרת תיירות איטית בניימכן היא סדרה מודולרית. אני מציעה לכם חמישה ימי טיול מלאים ואתם תוכלו לבחור מה מתוך כל המגוון המוצע תרצו לחוות. אפשר ליישם ימים שלמים לפי המוצע ואפשר גם לבחור כמה פעילויות מתוך כל יום וליצור לכם מסלול המותאם בדיוק לרצונות ולהרכב הטיול שלכם.


אם תרצו להתייעץ, לקבל מידע נוסף או להתאים את הטיול בדיוק לרצונות ולצרכים שלכם, אשמל לעזור ולייעץ לכם. אתם מוזמנים לפנות אלי כאן.


הסדרה כוללת 3 פוסטים


פוסט 1 - חמישה ימים בניימכן והסביבה, מסלולי טיולים


המלצות כלליות


לבדוק שעות פתיחה ומדיניות הזמנת מקומות לפני הגעה למקום ובכל מקרה של אי וודאות להתקשר למקום.

ניתן להעזר באתר התחבורה הציבורית 9292 לתכנון הגעה ממקום למקום ובאתר הרכבת ההולנדית.


פני העיר ניימכן. מבט מעבר לנהר
מעבר לנהר הוואל

 

טיול איטי בניימכן והסביבה


הפוסט הזה הוא ארוך במיוחד שכן הוא כולל הצעה לחמישה ימי טיול איטי בניימכן וסביבתה.


יום 1 - ניימכן העיר - משני צידי הנהר

יום 2 - ממזרח לניימכן - הר וגיא

יום 3 - מדרום לניימכן - ספורט ימי וספורט אווירי

יום 4 - ממערב לניימכן - לאורך נהר המאס

יום 5 – מצפון לניימכן – העיר השכנה, ארנהם

 

יום 1 - ניימכן העיר - משני צידי הנהר

ניימכן, העיר שעל נהר הוואל, העיר בין שני הנהרות הוואל והמאס, ידועה גם כעיר העתיקה בהולנד. במקומות שונים בהולנד התגלו אמנם שרידי יישוב קדומים יותר אלא שבניימכן ההתיישבות המשיכה באופן עקבי מאז שנת 19 לפני הספירה, עת התיישב הליגיון הרומאי בגבעה שלגדות הנהר. בשנת 98 קיבלה העיר את שמה הרומי Ulpia Noviomagus Batavorum (השוק החדש) ובשנת 1230 זכויות עיר.


תחילתה של העיר בצד הדרומי של הנהר, שם גם נמצא החלק העתיק של העיר. בצד הצפוני של הנהר היישוב דליל יותר וגולש לתוך הכפרים הסמוכים. את היום הראשון אני מחלקת לפיכך לשני חלקים - מדרום לנהר ומצפון לו.


חלק ראשון - מדרום לנהר, האזור העתיק של העיר


כדי להתחיל את היום באווירה של חופש (זוכרים? תיירות איטית!), אני ממליצה לחנות בנמל הישן וללכת לאורכו עד העליה לעיר. אם מגיעים מוקדם בבוקר (לפני השעה עשר) רוב הסיכויים שתוכלו לחנות בחינם בחניון הנמל (רובו חינמי פרט לכמה מקומות מסומנים בתשלום) וממנו להגיע לעיר לאחר הליכה נינוחה של כעשר דקות. אחרת, יש לחנות בחניון בתשלום מול הנמל או בחניון במרכז העיר.

המסלול המוצע כאן הוא קווי וניתן להתחיל אותו גם מהחניון בעיר וגם מהחניה בנמל.


נקודות ציון במסלול


פארק Valkhofpark

הפארק אשר ממוקם על הגבעה על הגדה הדרומית של נהר הוואל, הוא הוא המקום בו עמד בזמנו, לפני יותר מאלפיים שנים, המחנה של הליגיון הרומאי. זוהי גם תחילתה של העיר. בפארק שרידים של שתי קפלות מתקופות שונות. קפלת ניקולס שנבנתה כנראה בסביבות שנת 1000 לספירה על פי דוגמת הקפלה באקן שבגרמניה (Aken) ולה תכנון חיצוני של 16 צלעות ופנימי של 8 צלעות. וקפלת ברברוסה אותה בנה הקיסר ברברוסה אשר בנה גם את חומות העיר ב 1152.



גשו לנקודת התצפית על הנהר, מראה מרהיב מזה אין כאן.


נוף של נהר הוואל


בסמוך לפארק תוכלו לבקר במוזיאון Valkhof לאומנות מודרנית והסטוריה מקומית. במוזיאון שרידים ארכיאולוגיים מאז התקופה הרומאית אשר נמצאו בעיר ובסביבתה.


כאשר יוצאים מן המוזיאון לכיוון העיר, חוצים את הכביש ונכנסים לרחוב הראשי, רחוב Burchstraat (רחוב המבצר). זהו רחוב החנויות הראשי בעיר ובו כל הרשתות המוכרות. עוד רחובות לחובבי שופינג הם Broerstraat, Molenstraat ,Plein 44 ,Marienburgstraat, Tweede Walstraat, van Welderenstraat.


בהמשך הרחוב הראשי נגיע לכיכר העיר המכונה Grote Markt ובה בית השקילה וכנסיית סנט סטיבנס משנת 1273. מגדל הפעמונים של הכנסיה התווסף בשנת 1326. בקומה הראשונה של המגדל ניתן עדיין לראות חלק מהקיר המקורי של המגדל שנפגע בזמן מלחמת העולם השניה. הקומה השלישית היא קומת הפעמונים. במגדל לא פחות מאשר שבעה פעמונים בגדלים שונים. הגדול שבהם שוקל 3500 ק"ג! לאחר טיפוס של 209 מדרגות לגובה של 40 מטרים תגיעו אל קומת האושר. הנוף של העיר ושל הנהר מרהיב והשקט - מרגיע.

המגדל פתוח לטיפוס בימי שני בשעות 13.00-11.00 ובימי רביעי, שבת ויום ראשון הראשון של החודש בשעות 16.00-14.00.


נוף העיר והנהר ממגדל הפעמונים בניימכן
מימין - כיכר השוק. משמאל - נהר הוואל

כאן אני ממליצה לשוב על עקבותיכם, לעבור שוב דרך השער ולפנות שמאלה ושוב שמאלה. תמצאו את עצמכם בסמטה מאחורי הכנסיה, אחת הסמטאות היפות בעיר. בסופה כנסו לקפה ונשנוש בבית הקפה המקסים Philipse. משם הקיפו את הכניסה ורדו במדרגות היישר לרחוב Lange Hezelstraat. אם בית הקפה פיליפסה סגור, כנסו כאן לבית הקפה Smaakrijk במספר 12. כנסו פנימה, יש מאחור חצר עירונית מקסימה.


אתם נמצאים ברחוב החנויות העתיק ביותר בהולנד! הרחוב הוביל מהעיר אל הכפרים הקרובים ושכנו בו חנויות כבר במאה ה- 14.



המשיכו ברחוב עד סופו ותגיעו לפארק Kronenburgerpark המקסים, פארק שעוצב בסגנון אנגלי ובו שבילים, אגמונים, גשרים ובעלי כנף.


פארק קרוננבורח בניימכן


בכל שלב ניתן לרדת מהרחוב הראשי לכיוון הטיילת היפה, הזרועה בבתי קפה ומסעדות.

הטיילת היא מקום נהדר לחלץ עצמות לאחר ישיבה בבית קפה או מסעדה או פסק זמן עבור ילדים. לאורך הטיילת יש נקודות פעילות לילדים: מבוך אבנים, קיר טיפוס, מגרשי משחקים ואפילו עוגן.




טבע בעיר


אם תלכו בטיילת לכיוון מזרח תגיעו לקצה המערבי של שמורת הטבע ה Ooij. גשר הליכה יפה מחבר את הטיילת אל שמורת הטבע. כאן, ממש מתחת לגשר הגדול, מתקיים בחודשי הקיץ פסטיבל תרבותי שנקרא ה Kaaij. זהו מתחם פופ-אפ עונתי ובו בתי קפה, שווקים, הופעות ופעילויות לילדים בסגנון קליל.


חלק שני - הצד הצפוני של נהר הוואל


מעברו השני של הנהר נעשו בשנים האחרונות עבודות בהיקף אדיר שמטרתן ליצור מצב בו מי הנהר יקבלו "מרחב זרימה" כאשר הוא עולה על גדותיו וכך לא יציפו בעתיד את האזורים הבנויים בסמוך לו. התכנית נקראת Room for the river Waal ומאפשרת פיתוח אזורי נופש פעיל כמו שייט, רחצה ועוד. הרחבה על התוכנית כאן.


כדי להגיע לצד הצפוני של הנהר ניתן ללכת ברגל על אחד הגשרים – גשר הרכבת או הגשר הישן – או לנסוע ברכב ולחנות בצד הצפוני שנקרא spiegelwaal.


מכאן תוכלו לצאת למסלול הליכה של כשעה: לחצות את שרוול הנהר דרומה ולהמשיך עם הכביש שמתעקל שמאלה במסלול מעגלי. או ללכת בכיוון הנגדי ולבקר את "הפנים של ניימכן". פסל בדמות מסיכה רומית שנמצאה במקום, מסמל את הקשר בין העבר לבין העיר.





מומלץ לעצור להפסקת קפה בבית הקפה Waalzict (תצפית על הוואל) ולהשקיף על העיר.



בית קפה מעבר לנהר הוואל
קפה מעבר לנהר הוואל

 

יום 2 - ממזרח לניימכן - הר וגיא


נתחיל את היום בחלק המזרחי של העיר עצמה ומשם נטפס מזרחה אל מחוץ לעיר. לא סתם כתבתי - נטפס! האזור הזה נקרא הר וגיא וכשמו כן הוא – אזור מעט שונה בנוף הגבעתי שלו. כאן ישנן שבע גבעות ועל שמן נערכת בחודש נובמבר צעדת שבע הגבעות. אנחנו אמנם לא נצעד אבל כן נטייל באזור הכפרי מחוץ לעיר כדי לחוות את הייחודיות שלו.


גבעות מחוץ לניימכן

נקודות ציון במסלול


את היום אני ממליצה להתחיל באחד מן המוזיאונים הפתוחים הנמצאים במיקום קרוב זה לזה: מוזיאון אפריקה ומוזיאון העמים והדתות. מכאן יש כמה אפשרויות להמשך היום:

*אם אתם חובבי כנסיות, תנו קפיצה לכנסיית Cenakelkerk הנמצאת ממש בסמוך למוזיאון העמים והדתות.

*אם אתם חובבי יין מומלץ המשך היום בכפר חרוסבייק.

*מי שחשקה נפשו בטיול רגלי - צאו לטייל בהר השדים.


מוזיאון אפריקה

המוזיאון מגשר בין התרבות המערבית לאפריקאית, על כל גווניה ואופניה. במוזיאון תערוכת קבע יפיפיה, תערוכות משתנות, כפר אפריקאי והמון פעילויות מיוחדות לילדים (שגם ההורים מאד אוהבים לקחת בהן חלק) בפנים ובחוץ.



מוזיאון העמים והדתות

המוזיאון הפתוח הוותיק בהולנד. במוזיאון תוכלו להלך בין הדתות ולהכיר מנהגים, מבנים ואורח חיים של עמים ודתות: היהדות, האיסלאם, הבודהיזם, בדואים, מצרים, יוון ורומא העתיקה.


כנסיית Cenakelkerk

כנסיה מתחילת המאה ה 20 בעלת סגנון אדריכלי המושפע ממבני המזרח התיכון. הכנסיה נמצאת בסמוך למוזיאון העמים והדתות ולכן מומלץ לבקר בה לאחר או לפני הביקור במוזיאון.

כתובת: Pastoor Rabouplein 1 6564 BP Heilig Landstichting.


הכפר חרוסבייק

כפר ציורי אשר הפך בשנים האחרונות לעמק היין של הולנד. בשל פני הנוף הגבעתיים והקרירים כאן, התפתח בשנים האחרונות ענף היין וכך הפך הכפר לכפר יינות הבוטיק של הולנד. בכפר יש לא פחות מאשר שישה בוטיקים אשר מייצרים יין. בסוף חודש ספטמבר נערך בכפר פסטיבל היין. תוכלו להזמין טעימות יין באחד מהבוטיקים: בוטיק ואן דיטס או בוטיק דה פלאק.


מה עוד אפשר לעשות


"אמריקה הקטנה"

אתר הנצחה בשדות הכפר חרוסבייק המנציח את מבצע מרקט-גרדן שתרחש ב- 17- 25 בספטמבר 1944. היה זה המבצע הצבאי הגדול ביותר בזמן מחלמת העולם השניה אשר התרחש על אדמת הולנד.

במבצע מרקט-גרדן השתתפו כוחות אמריקאיים, בריטיים ופולניים של בריגדת איירבורן ומטרתו הייתה לכבוש מידי הנאצים תשעה גשרים כדי לשחרר את הערים לאורך נהרות הוואל והמאס. איינדהובן וניימכן שוחררו אך את הגשר האחרון בארנהם לא הצליחו לשחרר וכך בא המבצע אל סיומו הטרגי. בשל כישלון זה נשארה הולנד תחת הכיבוש הנאצי עד מאי 1945.

בשדות הכפר חרוסבייק הוצנחו כוחות צבאיים של כוחות הברית מתוך דאונים. במקום ניצב דגם בגודל אמיתי של הדאונים ההם מסוג Waco CG-4 is אשר הצניחו את כוחות הבריגדה.



בית הקברות ללוחמים הקנדיים בחרוסבייק. כתובת: Zevenheuvelenweg, 6561 ER Groesbeek.

רכיבה קבוצתית על אופניים על פסי הרכבת בסביבת חרוסבייק. אפשרי בחודשים אפריל עד אוקטובר. ניתן לבחור במסלול קצר (5.5 ק"מ) או ארוך (10 ק"מ); ברכיבה אישית או קבוצתית ובשילוב של ארוחה, טיול בעיר ועוד.


בחורף – בקרו בחוות הדלועים. הכתובת: Derdebaan 12, 6561 KH Groesbeek.

לטייל בהר השדים ולעצור להפסקת אוכל בבית הפנקייק duivelsberg. כתובת: Duivelsberg 16572 BE Berg en Dal. פתוח כל יום 20.00-11.00 ביום שני החל מ 12.00.

איפה לאכול


בליבה של שמורת טבע. הליכה של 2.5 ק"מ מהחניה. אין אפשרות לחנות קרוב יותר. ארוחת בוקר, צהריים והיי-טי. פתוח בחודשים אפריל עד אוקטובר בלבד. הכניסה עולה 5 יורו וכוללת שתיה. חונים (חניה בתשלום) ליד הכנסיה והולכים ברגל בלב ליבה של שמורת הטבע, עוקבים אחרי החץ הכחול. אפשר גם לחנות בחינם.


הטיילת במילינגן מזרחית לניימכן


 

יום 3 - מדרום לניימכן - ספורט ימי וספורט אווירי


האזור מדרום לעיר ניימכן הוא אזור פופולרי לבילוי בחופשת הקיץ. הולנדים רבים מגיעים לנפוש כאן בקמפינג או באחד המלונות בסביבה. האזור מתאים במיוחד לחובבי ספורט כמעט מכל סוג - ספורט ימי באגמים שבסביבה, ספורט אווירי דהיינו דאייה בדאון (מטוס ללא מנוע), שחיה, טיול ורכיבה על אופניים ביער ופעילויות שונות כמו באולינג ומיני גולף.


נקודות ציון במסלול


אגם Mookerplas

חוף הרחצה נקרא de Grote Siep. חונים במקום בתשלום של חמישה יורו לרכב בכרטיס אשראי או כרטיס דביט.

כתובת: Recreatiegebied Mookerplas: Pastoorsdijk 6586 AJ Plasmolen


מרכז ספורט ימי, אופניים ועוד במסעדת Dolfijn

כאן ניתן לשכור אופניים חשמליים, אופני הרים או אופני טנדם; קנו, סירת מנוע או מפרשית.

מועדון דאיה

כאן ניתן לצפות בנסיקה ונחיתה של דאונים במועדון הדאיה ביער. כתובת: Groesbeekseweg 55A6581 BJ Malden. ניתן לתאם מראש דאיה בדאון בתשלום (יש ליצור עמי קשר זמן מה לפני ההגעה להולנד).

במקום בית קפה הפתוח בימי רביעי וחמישי 17.00-10.00 שישי 18.00-10.00 ושבת וראשון 19.00-09.00. שני ושלישי סגור. רביעי-שישי 17.00-10.00.



איפה לאכול


מסעדת הר השועלים ביער.

מסעדת העשר עם תפריט מגוון והרבה מנות לל"ג.

מסעדת פנקייקים בכפר.

בית פנקייק ביער Restaurant St. Walrick. כתובת: St. Walrickweg 56611 KG Overasselt

פתוח בימי שני-שישי 20.00-10.00. שבת וראשון 20.00-09.00.

מה עוד אפשר לעשות


מיני גולף בימים שבת וראשון 19.00-09.00

מחסני יד שניה. כל יום שבת 16.00-09.00 חניה חינם במקום.


 

יום 4 - מערב לניימכן - לאורך נהר המאס

ניימכן שוכנת בין שני נהרות - נהר הוואל (המשכו של נהר הריין המגיע מגרמניה) ונהר המאס. היום ניסע לאורכו של נהר המאס, אשר עובר דרום-מערבית לעיר.

המאס היה ועדיין מסלול תעבורה חשוב, המתחיל בצרפת, עובר דרך בלגיה וממשיך להולנד. לאורכו הוקמו ערים רבות, הידועה שבהן בהולנד היא מאסטריכט. הנהר זורם צפונה ובאזור העיר דן-בוש הוא מתעקל לכיוון מערב עד שנשפך בים הצפוני ליד רוטרדם.


אנחנו נבקר בשניים או שלושה מקומות לאורכו: שתי ערי מבצר קטנות ופארק משגע.

מומלץ להתחיל את היום בפארק וממנו להמשיך לאחת הערים, לטייל בהן ולאכול באחת המסעדות בכיכר המרכזית. תוכלו לבחור לסיים את היום בפארק (שימו לב שנסגר כבר בשעה חמש) ולהתחיל דווקא באחת הערים הקטנות.


נקודות ציון במסלול

עיר מבצר על גדות נהר המאס Grave

העיר הקטנה נבנתה על ידי אציל מקומי ובשנת 1233 קיבלה זכויות של עיר. העיר סבלה כיבושים רבים במלחמות בין אצילים מקומיים בשל היותה שוכנת על הגבול בין שני מחוזות - חלדרלנד ובראבנט. רק במאה ה 20 התרחבה העיר מעבר למגבלות ביצורי המלחמה שכבר לא שימשו מאז המאה ה 19.

מומלץ לחנות מחוץ לעיר העתיקה שכן בתוך העיר יש לחנות רק עם כרטיסיה כחולה המאפשרת שעתיים חניה חינם (קו כחול לאורך המדרכה מעיד על הצורך בכרטיסיה הכחולה. על השלט מצויין כמה זמן ניתן לחנות במקום. לא ניתן להאריך את הזמן מבלי לשנות את מיקום הרכב). שימו במערכת הניווט את הנ"צ הזה:51.757068, 5.740282 או רחוב Sint Elisabethstraat 16 כשהחניה היא ממול.


מרכז העיר העתיקה קטן וקל להתמצאות. אם תרצו מפה תוכלו למצוא במרכז המידע לתיירים בכתובת Hoofdwagt 2, 5361 EW Grave.


רחוב בעיר חראפה, מערבית לניימכן

במרכז העיר כנסיית סנט אליזבת אשר נבנתה בשנת 1240, נשרפה בשרפה הגדולה בעיר בשנת 1415 ובמאה הקודמת שוחזרה ושופצה. טיילו ברחוב Rogstraat היפה, המשובץ בבתים עתיקים ובוטיקים מקסימים ולאורך הטיילת Maaskade בה נמצא אחד משערי העיר Maaspoort ששימש לכניסה ויציאה מכיוון המים ושוחזר בשנת 1994. המשיכו לרחוב Oliestraat, אחד הרחובות העתיקים בעיר וממנו לרחוב Hamstraat המוביל לשער העיר הנוסף, Hampoort אשר כיום סגור מאחסן את מוזיאון העיר (נמצא בהמשך הרחוב בו חניתם). מתחתיו ניתן ללכת בתעלה אשר שימשה כנראה לצורכי בריחה ומסתיימת במפלס מי הנהר. השער עצמו נבנה בסגנון הולנדי קלאסי.

מול השער ישנה עלייה לתל קטן שנבנה ממש על גבי בית הקזרנה וממנו תוכלו להשקיף על העיר ועל המנזר.


תצפית על המנזר, חראפה

חזרו דרך רחוב Hoofschestraat עד לרחוב Bagijnenstraat שם תיכנסו לשכונה מקסימה אשר נבנתה בסגנון החצרות של פעם סביב הכנסיה הפרוטסטנטית (לא להתבלבל עם הכנסיה הגדולה בכיכר העיר). אם תמשיכו ברחוב, תגיעו לנמל החדש שהוא למעשה מעגן של סירות ויאכטות. מכאן ממשיכים הלאה חזרה לכיכר העיר או לטיילת.



עיר מבצר קטנטנה גם היא על גדות הנהר Ravenstein

לקראת סוף המאה ה 14 הקים אחד בשם ואן-ראבן טירה על גדותיו של נהר המאס בעידודו של הבישופ האזורי כדי שיוכלו להטיל מס מעבר בנהר. מאז גדלה העיר אך שמרה על צביונה ההיסטורי והיא נעימה ומזמינת פנים.

ניתן לחנות בחניון קטן ברחוב Bleek. מול החניון יש אגם. ניתן ללכת לצידו ברחוב Doolhof שהופך בהמשך לרחוב Contre Escarpe.


אגם וברקע טחנת רוח, ראבנסטיין

עכשיו יש לפנות ימינה לרחוב Landpoortstraat וכשמשמאלכם מתגלה טחנת הרוח לכו לכיוונה.


טחנת הרוח ברבנסטיין

מכאן אפשר לרדת לרחוב Marktstraat המוביל למרכז העיר או לבחור רחוב אחר.

מי שמעוניין לקנות מפה יכול להגיע למרכז התיירים בכתובת Sint Luciastraat 2, 5371 AS Ravenstein.



גני אפלטרן הם מקור השראה לחובבי גינון וחוויה אמיתית לכל המשפחה.


גני אפלטרן, מערבית לניימכן

הגן התחיל כיוזמה פרטית של גנן מקומי. הוא עיצב כמה גינות לדוגמא בשטח המשתלה שלו ועם השנים הגן צמח וגדל והפך לפארק ענק אשר בו אזורים שונים ובהם גינות לדוגמא מעוצבות בסגנונות שונים.

הפארק על שביליו המתעקלים מזמין אותך לחקור ולגלות ומעורר את כל החושים. יש צבעים וצלילים, טקסטורות וחומרים, ריחות והשתקפויות, אוויר, מים וירוק בעיניים. רגע אחד אתם בהולנד על גינותיה הקטנות המתוקתקות, רגע אחר באיטליה או בצרפת וכשכבר חשבתם שראיתם הכל, תמצאו את עצמכם בגן יפנית מסוקס. ויש גם גן ביולוגי פראי, גינות קטנות, גינות מעוצבות ומעבר לתעלה - גן עדן לילדים.

שעות פתיחה: חודשים מרץ-אוקטובר 17.00-10.00 10-1 נובמבר 17.00-11.00 ינואר-פברואר סגור.



איפה לאכול


בית פנקייק חצר האגדות ליד גני אפלטרן.

מסעדת חצר האסם באחד הכפרים ליד הטירה בהרנן.


מה עוד אפשר לעשות


מערבה לניימכן אפשר לבקר גם בטירה יפה מימי הביניים.

טירת הרנן מן המאה ה- 14 היא אחת הטירות הבודדות אשר נשארו על תילן ללא שינוי. מאז המאה ה-17 הטירה לא נכבשה ואף לא שימשה למגורים ולכן נותרה במצב אותנטי וכמעט ללא שינויים.

ניתן להתרשם ממאפייניים אותנטיים לימי הביניים: מגדלי שמירה, חצר פנימית וחפיר. בטירה גם מעבר מקורה ששימש להגנה והוא יחידי מסוגו בהולנד.

בטירה נערכים אירועים ופעילויות לילדים ויש לבדוק שעות פתיחה אקטואליות לפני הביקור.


שעות פתיחה: רביעי, חמישי, שבת וראשון 17.00-13.00

מחיר כניסה: מבוגר 8.5 יורו ילד מגיל 4 5 יורו.


הטירה בהרנן, מערבית לניימכן

 

יום 5 – מצפון לניימכן – העיר השכנה, ארנהם

כחמישה עשר קילומטרים צפונית לניימכן שוכנת העיר ארנהם. העיר ידועה בעיקר בשל המוזיאון הפתוח וגן החיות הסמוכים זה לזה.

העיר עצמה היא עיר מקסימה לבילוי קליל בסמטאות רובע "האי" על בתי הקפה שלו והבוטיקים הנהדרים בו.

שוחרי אומנות ישמחו לדעת שבמוזיאון קרולר-מולר kroller muller אשר נמצא בפארק הלאומי הוחה-פלואה Hoge Veluwe נמצא אוסף עבודות של ואן גוך השני בגודלו בעולם. את המוזיאון מקיף גן פסלים נהדר וכל זאת רק במרחק של כרבע שעת נסיעה ממרכז ארנהם.


חובבי גרפיטי ישמחו לגלות את 'שדרת הגרפיטי' בעיר, לאורכו של נהר הריין התחתון.


אני ממליצה לפתוח את היום באחת מהאטרקציות הנמצאות מחוץ לעיר - גן החיות או המוזיאון הפתוח (אם אתם עם ילדים) או שמורת הטבע הוחה-פלואה ומשם להמשיך לעיר עצמה.

רובע "האי" במרכז ארנהם

נקודות ציון במסלול


גן החיות בורחר

גן החיות בורחר בארנהם הוא אחד הגדולים בהולנד. הגן מכיל שבעה אזורי מחיה שונים ביניהם האקווריום הפתוח - חוויה מיוחדת גם לגדולים.


המוזיאון הפתוח

המוזיאון הפתוח בארנהם הוא חוויה לכל המשפחה. כאן תגלו כמאה בתים, טחנות רוח ומבנים היסטוריים אותנטיים, תוכלו לפגוש בעלי מלאכה מסורתיים ולהתנסות במלאכתם וגם ללמוד קצת על ההסטוריה של הולנד ועל איך חיו פעם בהולנד.



שמורת הטבע הוחה פלואה

שמורת הטבע אחת הגדולות בהולנד כוללת שטחי אחו, ביצות וחול. בשמורה ניתן לשכור אופניים ולצאת למסלולי רכיבה שונים. אני ממליצה להיכנס עם הרכב לתוך השמורה ושם לשכור אופניים ולצאת לאחד המסלולים המתאים לכם. ביקור בשמורה אינו מושלם ללא ביקור במוזיאון קרולר-מולר המיוחד.



מרכז העיר ארנהם ורובע "האי"

ארנהם מתאימה לבילוי נינוח של כמה שעות בסוף היום. יש כאן בתי קפה ומסעדות לרוב, סמטאות מקסימות לשיטוט חסר דאגות וכמובן חנויות של כל הרשתות המוכרות.

הרחובות בהם מומלץ לטייל הם: Weverstraat, Kerkstraat, Bakkerstraat, Koningstraat, Pastoorstraat, Ketelstraat, Vijzelstraat. על מרכז העיר כתבתי בהרחבה כאן.


מה עוד אפשר לעשות


מוזיאון איירבורן על הגשר Airborne at the Bridge

מוזיאון קטן המספר את סיפורם של חייל הולנדי, חייל בריטי וחייל גרמני אשר נלחמו בקרב "גרדן-מרקט" לכיבוש הגשר הנשקף מתוך המבנה. פתוח כל יום בשעות 17.00-10.00. הכניסה חופשית.

כתובת: Rijnkade 150 6811 HD Arnhem


מגדל הזכוכית בכנסיה הגדולה בכיכר השוק מתנשא לגובה של 73 מטרים נגיש לכסאות גלגלים והעליה היא במעלית.

פתוח כל יום בשעות 17.00-10.00 וביום ראשון החל מ 12.00 בחודשי הקיץ. בחורף 16.00-11.00. המחיר הוא 9 יורו למבוגר ו- 6 יורו לילד.


שדרת הגרפיטי

איך להגיע: לכו לכיוון הנהר (דרומה) ולאורכו לכיוון צפון. הרחוב נקרא Boterdijk.


שדרת הגרפיטי, ארנהם


 

המשיכו לקרוא


רשימת מקומות לינה ומסעדות בניימכן והסביבה.


רשימת אטרקציות לכל המשפחה בניימכן והסביבה.

 

נהניתם לקרוא? אשמח לשמוע בתגובות ולענות על שאלות, אם עוד נותרו לכם ;)


רוצים לקבל ממני פעם בחודש עדכונים על פוסטים חדשים? הרשמו לרשימת התפוצה שלי כאן או בקוביה בתחתית העמוד.

bottom of page