top of page

פוסטים מומלצים

וינטג' - מדוע ולמה?

עודכן: 15 במרץ 2020

טרנד הוינטג' - הסיבות להצלחתו וטיפים לשילובו המוצלח בבית.

אין דבר אהוב עלי יותר מאשר להסתובב בהאנגר ענק מלא וינטג' ולדמיין כיצד אשלב פריט זה או אחר בביתי, איך אצור פינה חדשה בסגנון חדש ומה יתאים לפריטים שכבר נמצאים אצלי.


אז מה הוא כוח המשיכה של הוינטג'?

אביזרי ורהיטי וינטג' מאפשרים לנו ליצור אוירה נוסטלגית ורומנטית על ידי שילוב הישן עם החדש. לעתים מספיק בפריט אחד כדי ליצור מראה שונה וייחודי ובייחוד אם לפריט יש ערך נוסטלגי עבורנו. מכונת התפירה הישנה של סבתא שהפכה לשידה, מטחנת הקפה שלה או מפה רקומה על שולחן הסלון יתנו טאץ' וינטג'י חמים ומיוחד לבית. המראה הישן והמשומש, העיצוב של פעם, החומרים והצבעים - בהם טמון כוח המשיכה של הוינטג'.

בשורות הבאות אפרט מעט על כמה סגנונות וינטג' פופולריים ואנסה לתת טיפים לשילובם המוצלח בעיצוב הביתי.

ישנם כמה סגנונות בולטים בתחום הוינטג'. כל סגנון מתאפיין בחומרים, צבעים וניחוחות משלו. ניתן, יחסית בקלות, לאמץ סגנון אהוב ולהוסיף כמה מאפיינים כדי ליצור אוירה מיוחדת בבית.

ליצירת אוירה רומנטית נשתמש בחומרים רכים וחמים כמו רקמה, קטיפה ותחרה. נבחר צבעים רכים ודוגמאות של פרחים וטבע. הסגנון הרומנטי משרה אווירה נוסטלגית, רכה ולבבית.

לעומת הסגנון הרומנטי המתקתק משהו הסגנון הכפרי הוא יצרי וטבעי יותר בשל השימוש בחומרים חמים וטבעיים כמו עץ (לא תמיד מעובד לגמרי), צמר, חמר, אמייל ופורצלן. הסגנון הכפרי יוצר אוירה ביתית, חמימה ומזמינה.

סגנון השאבי שיק משלב בתוכו אלמנטים מן הסגנון הכפרי והרומנטי אך נוטה למליצות ולעיתים למתקתקות יתר. כאן נוכל לתת דרור לידיים ולצבוע רהיטי עץ באופן שמעלה ניחוח של פעם ושאינוו מסתיר את החומר המקורי . ראיתי בתים בהם כל הריהוט והאבזור הביתי נצבע בלבן וכך נוצרה אוירה שמיימית ומרתקת ועם זאת מזמינה. יש אחרים המעדיפים שאבי שיק בצבעים פסטליים כמו ורוד, תכלת או ירוק פיסטוק.

פינה בסגנון שאבי-שיק תכלכל
פינה בסגנון שאבי-שיק תכלכל

ומן הסגנונות הקלילים יותר נעבור לסגנון מאסיבי יותר. הסגנון התעשייתי, המאד טרנדי בימים אלה, עושה שימוש באביזרים תעשייתים כמו מנורות ממפעלים, רהיטי ברזל ואלומניום ואביזרים גדולים ודומיננטיים. זהו סגנון אשר יוצר אוירה קרה ומרוחקת אך משתלב באופן מעניין בעיצוב אקלקטי. בביתה של מרסלה, בעלת חנות לוינטג' תעשייתי, ראיתי שילוב מעניין של הסגנון התעשייתי עם רהיטי עור מאסיביים בצבע חום מוקה.

דוגמא למראה אקלקטי המשלב לוקר תעשייתי צבוע בורוד
דוגמא למראה אקלקטי המשלב לוקר תעשייתי צבוע בורוד

ולסיום אזכיר גם את הסגנון ה"פופארטי" בו נעשה שימוש באביזרי פלסטיק ופורמייקה משנות ה- 60 וה- 70 של המאה הקודמת, בצבעוניות עזה, לעתים פסיכדלית ובקווים מעוגלים ונקיים. הסגנוןן הזה מאפשר עיצוב עז, צעיר ומתפרץ.


אז מה הסגנון האהוב עליכם?

אני אוהבת (כמעט) את כל סגנונות הוינטג'. כל תקופה בחיים מביאה עמה רצון וצורך לשנות ואז אני....יוצאת למרדף אחר עוד פריטי וינטג' נחשקים!



 

50 צפיות
bottom of page