top of page

פוסטים מומלצים

לטייל כמו מקומית בהולנד עם תמר פלד באמסטרדם

עודכן: 22 ביוני 2022

הרשימה מכילה קישורים לתוכנית שותפים. הזמנה דרך קישורים אלה אינה משפיעה על המחיר עבורכם אלא מתגמלת אותי בסכום סמלי.


 

כמה כובעים אתן חובשות?

אני כמוכן חובשת כמה וכמה כובעים. אני בת ואם ובת זוג. אני אחות, חברה, מכרה ושכנה. פעם הייתי מורה לחינוך מיוחד ומתנדבת. בכל כובעי אני גאה וכל אחד מהם מייצג פן אחד ממי שבחרתי ובוחרת להיות. הדבר הכיפי עם הכובעים האלה הוא שניתן להחליף ולגוון; להטמין כובעים ישנים בארון ולרכוש מידי פעם חדשים. בשנים האחרונות אני מתהדרת בכמה כובעים חדשים – מארגנת ומובילת טיולי וינטג' בהולנד ובלוגרית טיולים. רוב הכובעים מתבלים עם השנים ומקבלים טלאי. כך קרה לכובע הישראלית שלי אותו אשא לעולם בגאווה. לאחרונה הוא קיבל טלאי חדש והיום אני - ישראלית בהולנד.


מה שיפה בדימוי הכובעים הוא שניתן לחבוש כמה מהם יחד וכך אני עושה - אני ישראלית בהולנד שמטיילת וכותבת על טיוליה. כדי להרחיב את היריעה החלטתי לארח כאן נשים נוספות אשר נושאות בגאון את כובע הישראלית בהולנד ולהציע להן במה. כך נולדה הפינה החדשה בבלוג שלי - ישראליות בהולנד ממליצות. כאן תוכלו להכיר אותן, את המקום בו הן גרות ולקבל מהן המלצות לעוד פינות קסומות בהולנד. וכך, כאשר תחבשו את כובע התיירת שלכן, תוכלו לבקר כאן ולטייל כמו מקומית בהולנד.


 

כמו מקומית בהולנד - עם תמר פלד במערב אמסטרדם

כאשר פניתי בקריאה נרגשת לישראליות בהולנד בקבוצת הפייסבוק שלנו, היתה זו תמר הראשונה שענתה לי וכבר בתגבותה הראשונה נכרו ההתלהבות ושמחת החיים שלה. אחרי התלבטות קצרה היא החליטה לכתוב על שכונת מגוריה – המערב הישן – בה היא גרה כבר למעלה משנה. נדמה לי שעוד נזכה לקבל ממנה גם המלצות שוות על פעילויות באמסטרדם עם ילדים אבל בינתיים ניתן לה את רשות הדיבור.

כל התמונות צולמו על ידי תמר פלד וכל הזכויות שמורות לה.


רק על עצמי לספר ידעתי

לפני כמעט שנה וחצי יצאנו להרפתקה שתחומה בזמן - התחשק לנו להתאוורר מהארץ, וחלון ההזדמנויות עם הילדים הלך והתקצר - שני מתבגרים וילדה אחת קטנה - ידענו שזה או עכשיו או לעולם לא - לפחות בהרכב הזה. המחשבה הראשונה היתה דווקא ברצלונה. חשבנו שלילדים יהיה קל יותר להסתגל למקום ים תיכוני עם מזג מוכר. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד, והעבודה של בן זוגי זימנה לנו מעבר לאמסטרדם הגשומה. החלטנו לקפוץ על ההזדמנות, כי אירופה זו אירופה ובכל זאת אמסטרדם, מה רע?

בארץ היה לי עסק קטן של סושיאל מדיה לעסקים, לקחתי את העסק איתי (כלומר את הלפטופ) והמשכתי אותו כאן, עם אותם לקוחות ואותה עבודה מהבית ומבית הקפה - מיתרונות הנוודות הדיגיטלית!


תמר. נוודת דיגיטלית
תמר. נוודת דיגיטלית

רק על עירי לספר ידעתי

אמסטרדם היא ללכת עם ולהרגיש בלי, ואני חושבת שזה עיקר הקסם שלה. מצד אחד, עיר בינלאומית משגשגת מאד (אומרים ש 175 לאומים חיים בה אבל לא ספרתי) ומצד שני, התחושה בה היא של כפר קטן ואינטימי, שמשייטים בו בנחת על אופניים ממקום למקום, לצד תעלות ציוריות ובין ענני סיגריות מתקתקים, שגם הילדים כבר יודעים לזהות. בעיני, זו לא עיר של גימיקים גדולים מהחיים, ובכך גם ייחודה. אין בה האטרקציה האחת שחייבים לבקר ולסמן עליה וי, הבניין שמוכרחים לעבור בו או לטפס עליו. היא נהדרת לשיטוטים חסרי מטרה, לנשנושים טעימים בדרך, להצצה (ורכישה!) בחנויות עיצוב ואופנה מלאות קסם, לרביצה נהדרת באחד מעשרות הפארקים המופלאים. בקיצור - היא נונשלנטית וחסרת מאמץ, כמו האמסטרדמים עצמם. כשהגענו אליה במסגרת הרפתקת רילוקיישן שתפרנו לעצמנו, התיישבנו בשכונת oud west ומהר מאד הבחירה התבררה כמושלמת: שכונה מרכזית אבל לא תיירותית אלא ׳אמיתית׳, כזו שבאמת חיים בה ומגדלים בה ילדים, שמשובצת בכל טוב; גבוה ונמוך, עירוני וירוק, נקי ומחוספס.

אם אתם מגיעים לאמסטרדם, פנו לעצמכם יום נפלא באזור שאולי עדיין לא הכרתם.



כמו מקומית בהולנד - יום בשכונה oud west

(בסוף מצורפת מפה עם כל המקומות המוזכרים כאן)

את הבוקר כיף לפתוח בשוק ten kate market המקומי, שחותך את רחוב Kinkerstraat ההומה (הומה זה עניין יחסי כמובן). תמצאו בו דוכנים של ירקות ופירות, אגוזים, גבינות משובחות ונקניקים ואוכל רחוב טעים. ולצד כל אלה, חנויות תבלינים, שריחן יקרא לכם להיכנס ולבחור מכל טוב.



שוק טן-קטה
גם בשוק כדאי להרים עיניים

אם יתחשק לכם, תוכלו להתיישב ב van de market, בית קפה קטן ומתוק שנמצא בפינת אחת מסימטאות השוק ולהזמין מרק מנחם, סלט טרי או כריך אבוקדו נהדר. אחרי שמילאתם את הקיבה וביקרתם בחנות Hema הפינתית, החנות שיש בה הכל ובזול, תוכלו להמשיך לרחוב Jan Pieter Heijestraat המשובץ בחנויות יפות של עיצוב, בגדי ילדים, וכמובן חנויות אופנה בוטיקיות שאינן הרשתות המוכרות לעייפה ממרכז העיר. אם תמשיכו עד סוף הרחוב, תגיעו לרחוב Overtoom שהוא רחוב מרכזי נוסף בשכונה. יש בו הכל: המון חנויות לעיצוב הבית, מסעדות אתניות מכל הסוגים, וגם אחד מבתי הקפה האהובים עליי בעיר - koffie academie. הוא קטן ופשוט, ומוגש בו קפה משובח במיוחד.





סמטה אחת ממנו ואתם בכניסה ל Vondelpark שאותו אתם בוודאי מכירים, אבל תמיד כיף לשוטט ולגלות בו פינות ירוקות שבהן עוד לא ביקרתם.



הכנסיה הגותית בפארק בתכנונו של האדריכל קאופרס אשר תכנן גם את התחנה המרכזית ואת מוזיאון הרייקס בעיר
הכנסיה הגותית בפארק בתכנונו של האדריכל קאופרס אשר תכנן גם את התחנה המרכזית ואת מוזיאון הרייקס בעיר

אחרי שהרוויתם את הצמא לירוק וטבע, צאו מהפארק והפעם לכיוון Eerste Constantijn Huygensstraat שבהמשך הופך לרחוב Bilderdijkstraat. כמו Jan Pieter Heijestraat המקביל אליו, גם זה רחוב נהדר, שמנוקד בחנויות מקומיות שלא כדאי לכם לפספס. למשל, חנות הפרחים הכובשת Wildernis שביקור בה יעורר בכם חשק בלתי נשלט להישאר בעיר ולטפח חצר ביתית משלכם. יש בו כמה חנויות יד שנייה חמודות, חנות הדגל של מותג ה streetwear האהוב מאד על ההולנדים הצעירים והמודעים לעצמם - daily paper, חנות הקונספט האהובה things I like things I love עם פריטים יפים לבית לצד בגדים, סבונים ריחניים ופינוקים אחרים.



ציורי קיר
יש גם גרפיטי באאוד ווסט

כמו מקומית בהולנד - ערב במערב הישן

הערב כבר ירד? רק תחליטו מה מתחשק לכם: פיצה בלתי נשכחת (Nnea), דרינק לצד מנות יפניות קטנות בבר היפני המקומי (de japaner) או אולי דווקא סרט טוב במתחם הקולנוע השכונתי - FilmHallen. אחרי הסרט כדאי להיכנס למתחם Food Hallen הצמוד, שלטעמי אינו מצטיין בקולינריה בלתי נשכחת אבל מלא באווירה כיפית, מוזיקה חיה בערבים, מלא סועדים צעירים ויפים (וגם מבוגרים ויפים), תיירים ומקומיים כאחד, חנויות מקומיות של עיצוב הולנדי עכשווי - וסגרתם את הפינה ואת היום.


משפחת פלד. ההורים ושלושת הילדים
בהרכב מלא

השאלון ההולנדי הקצר


הלב נמצא בישראל/הולנד

הלב גדול ונמצא בהולנד ובישראל, ובכל מקום שמגיעים אליו. למה חייבים לבחור?


עיר ללא הפסקה - תל אביב/אמסטרדם

בכל זאת תל אביב (ההולנדים מפסיקים מוקדם).


לאכול ברחוב - פלאפל/ציפס עם מיונז

פלאפל או צ’יפס - הפסקתי לאכול מטוגן כבר מזמן אבל אם יעמידו אותי מול כיתת יורים אבחר בציפס.


המילה שאני הכי אוהבת בהולנדית

מילה אהובה, מהמעט שאני מכירה, היא Lekker! פירושה - יאמי, ומשתמשים בה לתאר כל דבר טוב. אפילו המורה שלי לפילאטיס מחמיא לנו בה על תרגיל שאנחנו מבצעים כמו שצריך. יש לה צליל של ממתק טעים.


קרואסון בבית קפה מקומי
יאמי Lekker


 

אשמח לשמוע מה אהבתם ואילו המלצות תרצו לקבל בהמשך.


אהבתם את אמסטרדם של תמר? רוצים עוד? את כל ההמלצות שלי על אמסטרדם תמצאו כאן ולפני הכל קבלו טיפים לאיך לטייל באמסטרדם ובהולנד כמו מקומי.

bottom of page