top of page

פוסטים מומלצים

טיול יום ברכבת - יוצאים מאמסטרדם

לברוח לרגע מן העיר הסואנת, להנות מהנוף, התרבות וההסטוריה של הולנד. לצאת ליום טיול ברכבת או באוטובוס. להנות מן היעילות ההולנדית הידועה, מן הרוגע שיש בישיבה ברכבת ובציפיה שבביקור במקום חדש, לא מוכר.


הכי נוח זה להוריד את אפליקציית הרכבות בהולנד או להיעזר באתר הרכבת NS.



להעביר כרטיס ולהיכנס בשערי תחנת רכבת בהולנד
מעבירה כרטיס ונכנסת לתחנת הרכבת בניימכן


טיול יום ברכבת בהולנד - פחות משעה מאמסטרדם


טיול יום ברכבת לאלקמאר Alkmaar

עיר הגבינות בה שוק הגבינות הוותיק בהולנד על פי מסורת הולנדית ארוכת ימים. העיר אשר תושביה מכנים עצמם "ראש גבינה" היא עיר עתיקה ומלאת קסם. אלקמאר נמצאת צפונית לאמסטרדם.

איך להגיע

ארבע פעמים בשעה יוצאת רכבת מאמסטרדם לאלקמאר. לאחר נסיעה של כ 35 דקות תגיעו לאלקמאר.

מסלול מומלץ

הליכה נינוחה של כרבע שעה תביא אתכםן למרכז העיר העתיקה. לכו ברחוב Heldersweg אשר משנה את שמו בהמשך ל Kanaalkade פנו לרחוב Doelenstraat ואז שמאלה לרחוב GedempteNieuwesloot (משמעות השם הארוך הזה היא התעלה החדשה השקועה) והגעתםן לכיכר העיר המרכזית.

שוק הגבינות נערך ביום שישי בחודשים אפריל עד ספטמבר ומתחיל בשעה 10.00. מומלץ להגיע כחצי שעה לפני כן כדי לתפוס מקום "טוב". בימי שלישי בחודשים יולי ואוגוסט נערך גם שוק ערב בשעה 19.00.

בקרו בכנסיה הגדולה, במוזיאון הגבינה, מוזיאון הבירה, מוזיאון הביטלס ובבית הקליע.

--> כאן תקראו עוד על העיר אלקמאר וכאן תורידו מפת גוגל של העיר.

אסור לפספס

אחד הרחובות הכי יפים בעיר וכמובן מושלמים לתמונה באווירה הולנדית, רחוב Kooltuin.

הוט ספוטס Sencha Lunchstore

מנות קלילות, סנדוויצים ומרקים.

מנות קלילות באווירה וינטג'ית

אקסטרה

חצרות האלמנות הן חצרות פנימיות אשר יועדו למגורי אלמנות. החצר העתיקה ביותר בעיר אשר נבנתה בשנת 1540 נקראת Hofje van Splinter. נבנתה בשנת 1646 עבור נשות המעמד העליון אשר איבדו את נכסיהן. הן קיבלו מקום מגורים והכנסה צנועה אך נאלצו לעבוד עבור הכנסיה בתמורה לכך, בנוסף, נאסר עליהן לקבל שם ביקורי גברים.


טיול יום ברכבת לכפר דה-רייפ

זהו כפר דייגים מן המאה ה-17 אשר הוכרז ככפר מוגן. בתים רבים במרכז העתיק הינם מונומנטים וככאלה אותנטיים וחזותם מוגנת. במאה ה 17 היה למעשה אי אך לאחר ייבוש הפולדר הפך לכפר רגיל. הכפר נמצא צפונית לאמסטרדם.

איך להגיע

אוטובוס מספר 305 מתחנת CS Ijzijde (בצד האחורי של התחנה המרכזית) ולרדת בתחנת Wollandje.

מסלול מומלץ

נרד מהאוטובוס ונצעד לכיוון מזרחה, נחצה את מגרש החניה ודרך הגשרון נגיע לרחוב Rietbuurt שהופך לרחוב Kerkstraat. עכשיו אנחנו כבר במרכז הכפר העתיק. כאן ניתן לרגליים ולעיניים להוביל, לשוטט בין הבתים היפים בירוק וכחול, הסמטאות והתעלות. הרחובות היפים הם : kerkstraat, grote Dam, kleine Dam, Rechtestraat.

בקרו במוזיאון יאן בון לראות אוסף מפות עתיקות (פתוח בשבת וראשון 17.00-13.00) ברחוב Rechtestraat בין בתים 146 ו 148. או מוזיאון בית העץ על החיים בפולדר.

--> כאן תקראו עוד על דה-רייפ וכאן תורידו מפת גוגל של הכפר.

אסור לפספס

תצפית על הפולדר הירוק. לכו ברחוב Rechtestraat עד סופו, עלו על הגשר והרי הוא לפניכםן – הפולדר!

הוט ספוטס

אקסטרה

שיט בפולדר אשר יוצא מהכפר. נקודת יציאה ברחוב Rechtestraat 106 מאחורי מסעדת Oudejans. כאן גם ניתן לקנות כרטיסים לשייט.

טיול יום ברכבת לדן בוש

איך לא כינו אותה? עיר דרקון הביצות, העיר שאינה ניתנת לכיבוש, רומא הקטנה. בשבילי היא יעד אהוב לגיחה יומית, לטיול בסימטאות, לביקור באחת מחנויות הוינטג' באהובות עלי והתענגות על המעדן המקומי.

איך להגיע?

ארבע פעמים בשעה יוצאת רכבת ישירה לדן בוש. שימו לב, יש לקחת את הרכבת הישירה ולא את זו שעוצרת באוטרכט.

מסלול מומלץ

לצאת מהתחנה לכיוון מזרח וללכת ברחוב Stationweg עד אשר מגיעים לגשר אשר על נהר הדומל, אחד משני הנהרות הסובבים את העיר. לחצות את הגשר וללכת ימינה עד למבנה המיוחד מצד ימין אשר נקרא Bolwerk sint jan. כאן יש בית קפה נעים וכאן גם ניתן לרכוש כרטיסים לשייט המיוחד בעיר. שימו לב לכך שאין שיט באנגלית אבל אפשר לקבל ברושור מפורט באנגלית.

מכאן ניכנס לעיר העתיקה דרך רחוב sint Jansstraat שיורד אנכית עד הצומת הקרובה. כאן היא גם נקודת היציאה של השייט וכאן זהו לב ליבו של המרכז העתיק. זוהי שכונת Uilenburg והיא היא המקום לתת לרגלים להוביל אתכם. בתי קפה, מסעדות, בוטיקים וסימטאות. ביחרו כיוון ולכו. בעיר כמה מוזיאונים: מוזיאון העיצוב, מוזיאון נורד-ברבנט ומרכז הרונימוס בוש.

--> כאן תקראו עוד על דן-בוש וכאן תורידו מפת גוגל של העיר.

אסור לפספס

*שייט בתעלות מתחת לבתי העיר

*חנות הוינטג' הנהדרת La Folie

Uilenburg 1 Den Bosch

הוט ספוטס

Mariapaviljoen

לשעבר בית חולים, היום מסעדה אסיאתית בעיצוב רטרו קריר.

Pizzabar Deeg

פיצות ופסטות.

Taste bij Dirk

הרעיון כאן הוא לטעום. אין תפריט. אתם אומרים כמה מנות תרצו לטעום (4-6) ותקבלו את התפריט היומי המשתנה תכופות.

אקסטרה

המאפה המקומי - כדור קצפת עטוף בשכבה דקיקה של בצק ושוקולד. את הבושה-בולן הכי טובים תאכלו במאפיית Banketbakkerij Jan de Groot (קרוב לתחנת הרכבת המרכזית)

​​

תחנת הרכבת בדן-בוש
תחנת הרכבת בדן-בוש

טיול יום ברכבת בהולנד - יותר משעה מאמסטרדם




טיול יום ברכבת לארנהם

העיר הידועה בעיקר בעקבות הספר והסרט "גשר אחד יותר מדי" על הקרב על הגשר אשר על נהר הריין התחתון בזמן מלחמת העולם השניה שהיה חלק ממבצע מרקט גרדן. סביב העיר אתרים תירותיים מוכרים כמו המוזיאון הפתוח, גן החיות Burger zoo ושמורת הטבע Hoge Veleuwe. עם זאת, העיר עצמה נותרה אלמונית ופחות מתויירת מסביבתה. עם זאת, זוהי עיר יפה בעלת מרכז עתיק. לב ליבו של המרכז הוא רובע שבעת הרחובות ובמרכזו "האי".

איך להגיע

כל שעה ו 24 דקות וכל שעה ו 54 דקות יוצאת רכבת לכיוון Nijmegen. יש לרדת בתחנה Arnhem Centraal.

מסלול מומלץ

לצאת לכיוון מרכז העיר דרך רחוב Willemsplein. ברחוב Jansstraat פונים ימינה וממשיכים. הרחוב משנה שמו ל Grote Oord ובהמשך ל Weverstraat. הנה הגעתם ללב ליבה של העיר, רובע שבעת הרחובות, ובמרכזו "האי". כאן תמצאו שתי וערב של סמטאות מקסימות משובצות בבוטיקים, בתי אופנה, חנויות עיצוב, בתי קפה טרנדיים ועוד.

אם לא שבעתם מן החנויות צאו מן האי לאחד הרחובות המרכזיים בהם כל חנויות המותגים הידועות: Ketelstraat ו Vijzelstraat.

--> כאן תקראו עוד על ארנהם וכאן תורידו מפת גוגל של העיר.

אסור לפספס

Loft - חנות קונספט הורסת שהיא גם מלון בוטיק קטנטן עם שני חדרי אירוח

Bos & Heij - חנות קונספט, מתנות, מוצרי נייר ועוד

TrixenRees- חנות קונספט

הוט ספוטס

Hemels – פטיסרי ואספרסו-בר

’t Taphuys - לחובבי בירה

Babo - בית קפה חמוד

אקסטרה

שדרת הגרפיטי

בדרך אפשר לאכול בפוד-האלן

טיול יום ברכבת לניימכן - העיר הכי עתיקה בהולנד

ניימכן היא בת 2000 שנה, וראשיתה בתקופה הרומית. תחילתה של העיר סביב השוק ששירת את הליגיון הרומאי וגם קיבל הגנה בזכותו. בתקופתו של הקיסר טריאנוס (98-102 לספירה) קיבלה ההתיישבות זכויות של עיר. הרומאים נתנו לעיר את השם Noviomagus (השוק החדש) שהפך ברבות השנים לניימכן.

ניימכן היא עיר אוניברסיטאית, עם פארקים יפים, מוזיאונים מעניינים ורחוב הקניות הכי עתיק בהולנד. היא נמצאת על הגדה הדרומית של נהר הוואל ובימי קיץ השיטוט לאורך הטיילת מומלץ ביותר.

איך להגיע

כל שעה ו 24 דקות וכל שעה ו 54 דקות יוצאת רכבת לכיוון Nijmegen. יש לרדת בתחנה Nijmegen Centraal .

מסלול מומלץ

לצאת לכיוון מרכז העיר דרך רחוב Tunnelweg ולפנות שמאלה לרחוב Kronenburgsingel אשר מוביל אותנו הישר לאחד הפארקים היפים בעיר. צעדו לאורכו או בעצם דרכו לכיוון רחוב Lange Hezelstraat. זהו רחוב הקניות העתיק ואולי אף היפה ביותר בהולנד! הרחוב משובץ בחנויות בוטיק קטנות ומיוחדות מכל סוג ומין. ברחוב Ganzenheuvel נפנה שמאלה ומיד ימינה בגרם מדרגות לכיוון הכנסיה. סנט סטיבנס נישאת עתה מעלינו. נמשיך ונגיע אל כיכר העיר המרכזית. כאן ברחוב הראשי וברחובות היוצאים ממנו חנויות ורשתות מותגים לרוב. אני ממליצה להמשיך הלאה ברחוב Burchstraat עד סופו, לחצות את הכביש ולהיכנס לפארק Valkhof. כאן תראו את שרידי קפלת ברברוסה אותה בנה הקיסר ברברוסה כמו גם את חומות העיר ב 1152. ממול תראו את קפלת ניקולס הבנויה באופן אדריכלי מיוחד. הקפלה נבנתה כנראה בסביבות שנת 1000 לספירה על פי דוגמת הקפלה באקן שבגרמניה (Aken) ולה 16 צלעות.

נרד בגרם המדגרות הרחב הגובל בפארק אל כיוון הנהר. נטייל בטיילת ונבחר באחת המסעדות לארוחת צהריים.

--> כאן תקראו עוד על ניימכן וכאן תורידו מפת גוגל של העיר.

אסור לפספס

תצפית אל נהר הוואל!

​וכמובן סיור בהדרכתי בעיר. כל הפרטים על הסיור כאן.​

הוט ספוטס

Smakrijk - בית קפה משובח עם גינה פנימית נסתרת

De Firma - מאכלי רחוב מכל מיני מדינות

אקסטרה

בחודשי הקיץ נפתח חוף שנקרא De Kaaij ובו נערכות הופעות וירידים עם דוכני אוכל ואפשר גם לרחוץ בים.

טיול יום ברכבת לדוונטר

אחת מהערים העתיקות בהולנד וגם עיר האנזה יפה על גדות נהר האייסל. בעיר הרבה בתים עתיקים ורחובות בהם כאילו הזמן עמד מלכת. בקרו בכיכר העיר המרכזית – הברינק – ואל תפספסו את שכונת ההר היפה.

איך להגיע

כל שעה עגולה יוצאת רכבת ישירה לדוונטר.

מסלול מומלץ

צאו מהתחנה המרכזית ולכו בכיוון דרומה לרחוב Keizerstraat. אם זה בדיוק הזמן לקפה ובייגל – תוכלו לעצור ב Bagels & Beans במספר 9. בהמשך הופך הרחוב לרחוב Brink וכאן מתחילה למעשה העיר העתיקה על סימטאותיה הזרועות בתי קפה, בוטיקים והמון חנויות קונספט, עיצוב, לייפסטייל, מוצרי נייר ווינטג'. במספר 89 נמצאת לשכת התיירות, שם תוכלו לקבל מפה של העיר וגם ספרון ובו רשימת כל החנויות המיוחדות בעיר. בכיכר העיר המרכזית נערכים שווקים לרוב. בימי שישי ושבת נערך שוק אוכל (שישי עד 13.00 ושבת עד 17.00). שם גם מוזיאון הצעצועים, המוזיאון ההסטורי בבית השקילה.

--> כאן תקראו עוד על דוונטר וכאן תורידו מפת גוגל של העיר.

אסור לפספס

ממליצה בחום לטפס לשכונת ההר bergkwartier דרך רחוב Menstraat ו Kerksteeg. לחלוף (או להיכנס) לכנסיה ולרדת חזרה לכיכר העיר דרך רחוב Walstraat אחד הרחובות היפים בעיר.

הוט ספוטס

Eigenwijs Deventer - ארוחת בוקר מפנקת בדמות ערימת פנקייקים שמנמנים לאורך כל היום כולו

The Wallstreet Tea-Rose - בית תה בסגנון בריטי עם חצר מקסימה בשכונת ההר היפה

Deventer Koek Winkel - המקום לטעום את העוגיה המפורסמת של העיר דוונטר ולקנות מתנות קטנות ומקוריות

אקסטרה

בית האבן העתיק ביותר בהולנד!

אמנם לא מאד מרשים ויזואלית אבל בכל זאת, בית בן מאות שנים. החלק התחתון של הקיר הוא משנת 900! חלקי הבית האחרים הם משנת 1130. האבן יובאה מאזור האייפל בגרמניה וככזאת היתה יקרה ולכן גם בתי אבן היו די נדירים באותו זמן. החל מ 1250 החלו בייצור לבנים בהולנד ובבניית בתי אבן. הבית הזה שימש לצרכי הגנה וקירותיו היו בעובי של יותר ממטר.

כתובת: Sandrasteeg פינת Stromarkt.


bottom of page