top of page

פוסטים מומלצים

ברלין - שורשים, הפתעות ושלושה שוקי וינטג'

אני גרה כבר 11 שנה בהולנד ועדיין לא ביקרתי בברלין. כל פעם נדחה הביקור שם מסיבות אחרות ואולי בעצם לא כל כך התחשק לי לבקר שם. השנה החלטנו שנוסעים. הסיבה העיקרית הייתה רצונו של בעלי לבקר בעיר הולדתו של סבו האהוב ז"ל ואני כחובבת וינטג' רציתי לבקר בשווקי הוינטג' הרבים שנערכים שם כל סוף שבוע.

כמובן שהכנתי את הביקור היטב; קראתי בלוגריות שסיפרו על ברלין והמליצו המלצות שוות, שמעתי שהעיר יפה ומעניינת וכמובן שהכרתי את ההסטוריה רבת התהפוכות של גרמניה בכלל וברלין בפרט.

אז היו חששות ובעיקר תהיות – איך נתמודד אנחנו והילדים עם העיר וההסטוריה שלה, מדוע ולמה נמשכים לשם כל כך הרבה ישראלים וגם איך נראה מקום הולדתו של הסבא כמעט מאה שנה לאחר שעזב אותו.

וכמה שהופתענו – גם מהעיר וגם ממקום הולדתו של סבא שמשון.

ברלין – פנים רבות לה. מטרופוליטן ענק ומרשים מלא ניגודים. שדרות נרחבות ומפוארות לצד רחובות מטופחים ואינטימיים; מבנים מונומנטליים הסטוריים לצד שכונות עממיות בהן קירות הבתים מלאים בגרפיטי; הסטוריה ומסורת לצד יצירתיות ומודרניזציה.

לאחר שביקרנו בכל האתרים ההסטוריים

גרפיטי על חומת ברלין

הסתובבנו בשדרות הידועות ובשכונות המקסימות בעיר

צילמנו את שער ברנדנבורג ביום

שער ברנדנבורג ביום

ובלילה

שער ברנדנבורג בלילה

הגיע היום שלי – יום שווקי הוינטג'!

הסתפקתי בשלושה שווקים אותם בחרתי לפי נוחות ההגעה במטרו כדי לחסוך ליתר חברי המשלחת סבל מיותר (שכן הבעל והילדים אינם חובבי וינטג').

התחלנו בשוק Marheinekeplatz בשכונת קרוייצברג.

בכיכר קטנה, אשר במרכזה גינת משחקים לילדים, נערך שוק וינטג' לא גדול במיוחד אבל מקסים ואותנטי.

שוק  Marheinekeplatz בשכונת קרוייצברג.

האוירה בשוק נהדרת ויש מה לראות ובוודאי גם לקנות.

בשבת בבוקר מגיעים זוגות צעירים עם ילדיהם לשחק בגינה, אנשים עורכים קניות בשוק האוכל הביולוגי הנמצא סמוך לשם ברחוב Bergmannstrasse (וגם שווה ביקור) וכמובן מטיילים בשוק.

טיילנו קצת בשכונה הציורית וספגנו אוירה צעירה, יצירתית ומקורית.

משם המשכנו לשוק ב FEHRBELLINER PLATZ.

השוק עצמו מגוון ומעניין אך המיקום והסביבה אינם מושכים כך שדי מהר מיצינו את הביקור שם והמשכנו לשוק השלישי והאחרון.

ברחוב ה 17 ביוני strasse der 17 juni 106 נערך שוק וינטג' מאסיבי בגודלו ובהיצע הסחורות בו. ואני בכוונה משתמשת במילה סחורות שכן זו היתה התחושה בשוק. הרבה מוכרים ממזרח אירופה שנדמה לי שמטרתם היא רק לסחור ולהרוויח ללא כל עניין בסחורה, בערכה הנוסטלגי או ההסטורי. שוק בו ניתן למצוא הרבה מציאות אך האוירה קרה, לא אישית ולא נעימה.

שלושה שווקים – אחד גדול ומנוכר, אחד בינוני ממוצע ואחד קטן ואינטימי.

ומהו השוק המועדף עלי? השוק הקטן והאינטימי בשכונת קרוייצברג היפה הוא הוא השוק אליו אחזור בביקור הבא!

את הביקור כולו אסכם במילה אחת – הפתעה.

הופתעתי מכך שהעיר חייכה אלי.

הופתעתי מכך שכל כך נהנתי להסתובב ברחובותיה ושווקיה.

ובמיוחד הופתענו מכך שבמקום בו עמד הבית של סבא שמשון עומד כיום בית קפה להט"ב!

בעלי מחזיק צילום בו נראה סבא שמשון כילד לצד אביו בחזית החנות שלהם, בדיוק במקום בו נמצא כיום בית הקפה

אין ספק שנחזור לביקור נוסף בברלין!