top of page

פוסטים מומלצים

אנטוורפן - ביקור ראשון בעיר והמלצה וגם דיס-המלצה על שוקי פשפשים

עודכן: 13 בדצמ׳ 2023

מודה! לא התאהבתי באנטוורפן!

הגעתי לעיר נרגשת, מצפה ומוכנה להתאהבות ממבט ראשון. והתאכזבתי.

ביקורי הקודמים בבלגיה הסתיימו תמיד ברצון לעוד. עוד מסמטאותיה הציוריות של גנט, עוד מתעלות העיר ברוז', עוד מהכפרים היפיפיים בחבל הארדנים. בקיצור עוד. אנטוורפן לא גרמה לי פיק ברכיים אך חיזקה את חיבתי לבלגים הנחמדים ומסבירי הפנים.

את סוף השבוע באנטוורפן תיכננתי עם בתי.

היא בחרה מוזיאון. אני  - שוקי פשפשים. היא – שופינג. אני – חנויות ענתיקה.

וכך, דילגנו בין חדש לישן, בין אופנה לוינטג'.

הגענו ביום שישי אחר הצהריים, הפקדנו את המזוודה בבית המלון, ששכן, כמה נוח, ממש בסמוך לתחנה המרכזית, ויצאנו להכרות ראשונית עם העיר.

תקרת האולם המרכזי של התחנה המרכזית

מבנה התחנה המרכזית מבט מבחוץ

בדיוק בימים אלה פתחה העיר את לועה לבניית מסלול מטרו תת קרקעי מתחת לאחד הרחובות המרכזיים בעיר. בעודנו מדשדשות במעבר בוצי בתוך אזור הבניה אל עבר רחוב הקניות נעצרנו רגע להביט בחפירות והתוודענו לפיסה מעברה של העיר. ממש מתחת לפני השטח ניצבים להם גשר ישן, חלק מחומת העיר ועמדת שמירה (בסטיון) מהמאה ה 15.

הגשר והבסטיון ישוחזרו וחלק מהם יבלטו מעל פני השטח

בעודנו עומדות שם ומצלמות ניגש אלינו בלגי מכובד למראה אשר התפלא על שאני מצלמת את אתר הבניה ועוד יותר התפלא על שאלתי היכן יש חנות ספרים (הבת שכחה ספר ורצתה לקנות ספר). שוחחנו קלות עם הבלגי הנחמד, קיבלנו המלצה על חנות ספרים והמשכנו בדרכנו.

עיר בשיפוץ

רחוב המאייר, הוא רחוב הקניות היפה ביותר בעיר והוא המקום לראות ולהיראות באנטוורפן. שדרה רחבת ידיים אשר מוקפת בתי מידות מפוארים, אין ספור חנויות גדולות של מיטב מותגי העל וגם כמה יותר עממיים. מצאנו כמה מציאות, קנינו ספרים, סעדנו וחזרנו אל בית המלון.

מדרחוב המאייר

ביום שבת בבוקר צעדנו בשמחה (מי יותר, מי פחות) אל עבר הקתדרלה הגדולה שמסביבה מתקיים, כך שמעתי, שוק פשפשים. אך אבוי! נאלצנו להסתפק בשני דוכנים בלבד!! חקרתי ושאלתי והתברר ש "השוק הוא לא מה שהיה פעם....", אז קניתי זכוכית מגדלת, מתנה לבעל, והמשכנו לטייל בעיר העתיקה. החלק העתיק של העיר יפה ונעים. וכדי להגיע ממקום למקום עוד נעבור בו פעמים רבות וניווכח שהעיר די קטנה ונוחה להתמצאות וגם מאירה פניה לתייר באמצעות שילוט ברור.

ביקרנו במוזיאון האופנה ובהליכה נינוחה פנינו לעבר הרחוב היחידי בעיר שבו מסעדות ללא גלוטן. שתי מסעדות, שאמורות למלא את הביקוש לאוכל ללא גלוטן, היו מלאות. בעודנו ממתינות ליד אחת המסעדות  נקלטה בזווית העין מסעדת פסטות בוהקת בצבע הלבן הטרי שלה. ניגשנו, שאלנו ואורו עינינו. מסעדת פסטות ללא גלוטן. מסעדה חדשה ולכן לא ידועה וריקה. בעלת הבית הסבירה לנו פניה ושוחחה עמנו. סיפרה לנו על המקום, על בן זוגה ההולנדי והמליצה גם על רחוב בו חנויות בוטיק יפות. לאחר שאכלנו פסטה טעימה צעדנו לאורך רחוב קאמנסטראט אל עבר הנהר אל "האבן" – מבצר מתקופת ימי הביניים מן המאה ה 11 הנמצא על גדת נהר הסחלדה.

"האבן" – מבצר מתקופת ימי הביניים

את היום האחרון לביקורנו בעיר התחלנו בשוק פשפשים אמיתי! השוק נערך כל יום ראשון בכיכר סנט-יאנספליט. זהו שוק קטן אבל נחמד ונעים ומלא מציאות. משם המשכנו לרחוב קאלוורסטראט המפורסם בקרב חובבי ענתיקות. עשרות חנויות מלאות בפריטים עתיקים. תענוג לעיניים. המחירים, עם זאת, לא מסבירי פנים אז קניתי בעיקר בעיניים.

קינחנו בתצפית מרהיבה על העיר מגג בניין מוזיאון ה MAS.

יש בעיר גם כמה סמטאות יפות, קצת גרפיטי צבעוני והמון כנסיות.

והיה עץ אחד ששבה את ליבי.

בכל זאת התאכזבתי.

אנטוורפן לא יפה כמו ברוז', לא מרשימה כמו גנט ולא ציורית כמו כפרי הארדנים.

עיר בה חדש לצד ישן, מעט יופי לצד הרבה כיעור אבל מסבירת פנים.

בפעם הבאה תמצאו אותי בגנט!

המלצות

מוזיאונים

MOMU מוזיאון האופנה

Nationalestraat 28, 2000 Antwerpen, Belgium

תצפית מגג המוזיאון MAS (העליה לגג היא בחינם)