top of page

פוסטים מומלצים

בדרך מבריסל לחופשה בהולנד: להנות מהדרך

טיול בהולנד כמו כל טיול מתחיל הרבה לפני תאריך הטיסה ורכישת כרטיס הטיסה. טיול בהולנד מתחיל כבר בזמן התכנון וההכנה. גם את נהנית מהזמן הזה של איסוף מידע, סימון נקודות עניין על מפת גוגל, קריאת בלוגים, דפדוף בין תמונות באינסטגרם? או אולי התכנון מציף אותך ואת מעדיפה כבר לטייל? (אם התכנון מציף אותך ואת רוצה את עזרתי, תראי כאן את כל האפשרויות)

בכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון ולוודא שגם הנחיתה והנסיעה אל נקודת ההתחלה של הטיול תהיה נעימה וחווייתית.


אם את נוחתת בשדה התעופה המרכזי של הולנד סחיפהול, אז הנסיעה ליעד הראשון בוודאי לא תהיה ארוכה.


אם את נוחתת בשדה התעופה בבריסל שבבלגיה, הנסיעה עשויה להיות ארוכה ולכן עצירה בדרך מבריסל להולנד או להיפך - מהולנד לבריסל - מתבקשת.


הנה רעיונות שיהפכו את הדרך אל כפר הנופש או המלון בהולנד לקצת פחות ארוכה והרבה יותר מעניינת.


♥לחובבות שווקים, כמעט בכל מקום ציינתי שוקי פשפשים שנערכים במקום.

להתחיל או לסיים את החופשה בהולנד בביקור בבריסל

האופציה המתבקשת היא כמובן לבקר בבריסל ביום ההגעה או ביום החזרה. הכל תלוי בתכנון ובזמני הטיסות.

הביקור בבריסל מאד מומלץ על אף שאינו קוטע את הדרך ואינו מהווה הפסקה. העיר חיה, פורחת ומזמינה. בקרו בכיכר העיר המרשימה, בגלריית החנויות העתיקה, אל תוותרו על וופל בלגי ואולי יהיה לכםן גם זמן לבקר באטומיום.


♥לחובבות שוקי פשפשים מאד מומלץ להגיע לשוק השועלים בשעות הבוקר או לקראת הצהריים. השוק פתוח כל יום עד השעה שתיים.

כתובת: Place du Jeu de Balle


עוד המלצות על בריסל בפוסט הזה.


תצפית על בריסל
תצפית על בריסל

מבריסל להולנד - דרך אנטוורפן

אפשר לנסוע משדה התעופה בבריסל לחופשה בהולנד דרך אנטוורפן. לאחר נסיעה של כארבעים דקות תגיעו לאנטוורפן. בקרו ברחוב הקניות האלגנטי המאייר, בכיכר העיר המרכזית ואם יש לכם זמן, לכו למוזיאון ה MAS ולו רק כדי להתרשם מהמבנה המיוחד שלו ולעלות (בחינם) לתצפית מרהיבה על העיר.


♥לחובבות ענתיקות ווינטג': שוק פשפשים כל יום ראשון בכיכר סנט-יאנספליט. זהו שוק קטן אבל נחמד ונעים ומלא מציאות. מומלץ גם לבקר ברחוב קאלוורסטראט המפורסם בקרב חובבי ענתיקות.




איש מנגן בפסנתר במרכז העיר
מרכז אנטוורפן

מבריסל להולנד – מחוץ למסלול התיירותי המוכר

עצירה בטירת Loevenstijn

לאחר נסיעה של שעה וארבעים דקות משדה התעופה בבריסל תגיעו לאחת הטירות המרשימות בהולנד.

הדרך מבריסל להולנד צפונה עוברת לאורך קו ההגנה הימי של הולנד. אחד ממוקדי קו ההגנה היה בנקודת המפגש של שני הנהרות הגדולים המאס והוואל. שם נבנתה בשנת 1361 טירת לובנסטיין. האציל השתמש במיקום המצויין כדרך לגבות מיסי מעבר. הטירה שימשה כבסיס צבאי בימי הביניים, כבית סוהר (בהולנד ידוע סיפור הבריחה של הפילוסוף הוגו דה-חרוט בתוך תיבת ספרים) וכחלק חשוב בקו ההגנה של הולנד במלחמת שמונים השנים.

הביקור בטירה הוא חופשי. ילדיםות מקבליםות מפתח ואיתו הםן מפעיליםות ופותחיםות דלתות בטירה. ההפעלות נערכות בהולנדית ובאנגלית.

הטירה אינה מונגשת לכסאות גלגלים. יש ללכת כרבע שעה מהחניה עד לפתח הטירה.

לפני הגעה יש לבדוק באתר את שעות הפתיחה המדוייקות לאותו יום. לעיתים סגור בשל אירוע.

כתובת: Loevestein 1 5307 TG Poederoijen

שעות פתיחה: כל יום 17.00-10.00

או

עצירה בעיירת מבצר woudrichem

לאחר נסיעה של כשעה וחצי משדה התעופה בבריסל תגיעו לעיירה היפה וואודריכם. העיירה וואודריכם היא עיירת במצר קטנטנה מימי הביניים. יחד עם טירת לובנסטיין ועוד כמה עיירות בסביבה שימשה בקו ההגנה מאז ימי מלחמת שמונים השנה. ניתן לחנות בחניה Schapendam, להיכנס לעיר העתיקה, לטייל בסימטאות, לעלות על הביצורים ולראות את הנוף הפסטורלי של הנהרות.

נהר וטחנת רוח בהולנד
עיר מבצר הולנדית קטנה וציורית

מבריסל להולנד - דרך איינדהובן

♥אם אתן חובבות שוקי פשפשים ואם אתם נוסעים ביום ראשון תעצרו בדרך לאיינדהובן גם בעיר turnhout בבלגיה. כל יום ראשון בבוקר עד 12.00 נערך שם שוק פשפשים בכיכר Warandeplein.

לאחר שעה וחצי של נסיעה תגיעו לאיינדהובן. העיר איינדהובן היא עיר הולדתה של חברת פיליפס. העיר עוצבה ברוח החברה ולאחר שמפעלי החברה הועברו מהעיר, קיבלה העיר צביון מחודש בדמות עיר צעירה, טכנולוגית המעודדת חידושים והמצאות. בעיר כדאי לבקר במוזיאון פיליפס ובעיקר מומלצים אזור Strijp S ואזור Strijp R. אלה הם מתחמים תעשייתים שהפכו למוקדי עיצוב טרנדיים.


אם תרצו הפסקה כפרית ורגועה יותר, אני ממליצה לעצור דווקא בכפר נואנן, הידוע בכיונויו "הכפר של ואן גוך". כאן תוכלו להרחיב את הדעת על תקופת חייו של האומן בה גר בדיוק בכפר הזה וללכת בעקבותיו.


בית קפה במתחם תעשייתי עם מנוף תלוי מהתקרה
מרחב טרנדי באיינדהובן

מבריסל להולנד - דרך דן-בוש

לאחר נסיעה של כשעה וארבעים דקות משדה התעופה בבריסל תגיעו לבירת פרובינציית בראבנט. אל תתנו לכינוי בירת הפרובינציה לבלבל אתכםן, דן בוש היא עיר קטנה ונעימה והמרכז העתיק יפיפה ומהנה על סמטאותיו המפתות ותעלות המים אשר עוברות - כן, כן - ממש מתחת לבתי העיר. מומלץ בחום לקחת שיט ולא לוותר על המעדן המקומי – בושה בולן.


תעלה בדן-בוש
תעלות קסומות בדן-בוש

מבריסל להולנד - דרך טילבורח

טילבורח נמצאת במרחק של שעה ועשרים דקות נסיעה מבריסל. העיר אינה מוכרת ואינה משמשת כיעד תיירותי מן השגרה. עם זאת, ישנו אזור אחד בעיר, אשר הופך ממש בימים אלה לאזור טרנדי מן השורה הראשונה. זהו אזור הרכבת, אשר בעבר שכנו בו מפעלי חברת הרכבות ההולנדית, והיום מקבלים המבנים התעשייתיים בו שימושיות מחודשת. כך הפכו מוסך הקטרים לספריה חדשנית, קטרים לבתי קפה ומבנים אחרים לפארקי סקייטבורד או מבוך רב-חושי.



מילות שיר כתובות בכחול על קיר לבן ברחוב
פואטיקה אורבנית בטילבורח

bottom of page