top of page

פוסטים מומלצים

לטייל כמו מקומית בהולנד עם דנה פולניצר במאסטריכט והסביבה

עודכן: 27 ביולי 2023

הרשימה מכילה קישורים לתוכנית שותפים. הזמנה דרך קישורים אלה אינה משפיעה על המחיר עבורכם אלא מתגמלת אותי בסכום סמלי.


 

כמה כובעים אתן חובשות?

אני כמוכן חובשת כמה וכמה כובעים. אני בת ואם ובת זוג. אני אחות, חברה, מכרה ושכנה. פעם הייתי מורה לחינוך מיוחד ומתנדבת. בכל כובעי אני גאה וכל אחד מהם מייצג פן אחד ממי שבחרתי ובוחרת להיות. הדבר הכיפי עם הכובעים האלה הוא שניתן להחליף ולגוון; להטמין כובעים ישנים בארון ולרכוש מידי פעם חדשים. בשנים האחרונות אני מתהדרת בכמה כובעים חדשים – מארגנת ומובילת טיולי וינטג' בהולנד ובלוגרית טיולים. רוב הכובעים מתבלים עם השנים ומקבלים טלאי. כך קרה לכובע הישראלית שלי אותו אשא לעולם בגאווה. לאחרונה הוא קיבל טלאי חדש והיום אני - ישראלית בהולנד.


מה שיפה בדימוי הכובעים הוא שניתן לחבוש כמה מהם יחד וכך אני עושה - אני ישראלית בהולנד שמטיילת וכותבת על טיוליה. כדי להרחיב את היריעה החלטתי לארח כאן נשים נוספות אשר נושאות בגאון את כובע הישראלית בהולנד ולהציע להן במה. כך נולדה הפינה החדשה בבלוג שלי - ישראליות בהולנד ממליצות. כאן תוכלו להכיר אותן, את המקום בו הן גרות ולקבל מהן המלצות לעוד פינות קסומות בהולנד. וכך, כאשר תחבשו את כובע התיירת שלכן, תוכלו לבקר כאן ולטייל כמו מקומית בהולנד.


 

כמו מקומית בהולנד - עם דנה פולניצר

דנה היא אורחת מיוחדת בסדרה לטייל כמו מקומית בהולנד. דנה מבלה כבר שלוש שנים על הקו ישראל-הולנד ואפשר בהחלט לקרוא לה מקומית במאסטריכט. את דנה אני מכירה (בינתיים) רק וירטואלית והיא חברה חשובה בקבוצת הפייסבוק שלי שם היא נותנת מידע רב על מאסטריכט. לשמחתי הרבה היא נענתה לבקשתי לכתוב פוסט עם המלצות על הסביבה.

אתם מוזמנים למחוז לימבורח של דנה.


כל התמונות (פרט לאחדות שאני צילמתי) צולמו על ידי דנה פולניצר וכל הזכויות שמורות לה.


כמו מקומית בהולנד - מחוז לימבורח


שמי דנה, בשלוש השנים האחרונות חיה על קו ישראל-הולנד. עורכת דין בארץ ונפש משוחררת במאסטריכט, אליה הגעתי בעקבות אהבה למקומי, אותו פגשתי בישראל, בלי לדעת לאן דברים יובילו. אוהבת אוכל, אומנות ושקט.

מתרגלת קצב חיים הולנדי בעמק יזרעאל, שם אני חיה על ROOMBOTER (כי חמאה הולנדית זה החיים), על קופסאות של לאונידס (כי שוקולד זה בעצם החיים, חמאה מיד אח"כ) ועל Reypenaer מיושנת (עזבו אותי מחאודה ומאדם).


נוף עם גבעות
גבעות ברקע

מחוז לימבורח הוא המחוז הדרומי ביותר בהולנד וגובל בבלגיה מדרום ובגרמניה ממזרח. זהו אזור השונה באופיו מהנוף ההולנדי המישורי המוכר. ככל שתדרימו תחשפו לגבעות חינניות ונוף המזכיר מעט את אזור הארדנים בבלגיה.

בירת המחוז היא העיר מאסטריכט במרכזה עובר נהר המאס (על מאסטריכט תוכלו לקרוא כאן). זו אחת הערים העתיקות בהולנד עוד מימי הרומאים. בשל הנוף המעניין הזה האזור מתאים לחובבי טיולים רגליים וטיולי אופניים. גם הכפרים בסביבת מאסטריכט אטרקטיביים לטיול יומי קצר. הנה כמה מן החביבים עלי:


הכפר BEMELEN

תוכלו לחנות במרכז הכפר, ולצאת רגלית או על אופניים לאזור הגבעות. אין מסלול מוגדר, וגם לא צריך. פשוט תעצרו את האוטו איפה שמותר, ולכו בכל שביל שתוכלו למצוא. אני בחרתי לישון באזור בכפר נופש חדש שנבנה. אז זו הזדמנות להמליץ לכם - מדובר בפארק שנמצא בשלבים אחרונים של בנייה. אין בו פעילויות פנימיות, אבל מצד שני כל הביתנים חדשים, נקיים ובמצב ששאר הפארקים יכולים להתקנא בו. הפארק נמצא ממש באמצע השדות וכיף מאד לצאת לטיולים רגליים או באופניים באופן ספונטני.

על הפארק הזה ועוד כפרי נופש מומלצים תקראו כאן.


ילדים מטיילים בכפר

משפחות עם ילדים קטנים יוכלו לתפוס 3 ציפורים במכה אחת ולאכול צהריים לא רחוק משם במסעדת Restaurant aan de Meule. גם אוכל סביר, גם טחנת רוח מרשימה (ואזור דרום הולנד לא משופע בהן, אז זו הזדמנות לעשות על זה V) והכי חשוב, צמוד למסעדה יש שדה עם מגרש משחקים לילדים. תוכלו לשבת לכם בגינה, ולתת להם פשוט לשחק.


הכפר GRONSWELD

ברגיל זו שכונת מגורים, אבל עבורנו היא יעד לטיול כיפי. מצורפת לכם מפה בה סימנתי מסלול חביב שאנחנו נוטים לחזור עליו. יש בו גם קצת יער, גם בית מקסים של שומר יערות, גבעות, שדות ואם באים בזמן הנכון-בסוף המסלול יש שיחי דובדבנים שהכי כיף לנשנש בדרך לאוטו.


מפה עם מסלול טיול מסומן


טיול של חצי יום ל VALKENBURG

ממליצה להגיע לכאן בדרך כפרית מקסימה העוברת דרך הכפר Bemelen המוזכר למעלה במקום לנסוע בדרכים הראשיות.

מומלץ לא לבקר כאן בכריסטמס (מסקנה כואבת וצורבת), אלא בכל זמן שבו אין חג. הכי כיף פשוט להגיע למרכז פלקנבורח, להיכנס בשערי העיר העתיקה ולטייל. יש כאן שפע בתי קפה ומסעדות, כך שאפשר לתכנן לעצור כאן לארוחה.




פלקנבורח מפורסמת גם בזכות הטירה העתיקה שלה. תוכלו לטפס ולהנות מהנוף ובחודשי הקיץ יש שם גם מופע בזים. הנוף נחמד ושווה ביקור קצר, אבל תנמיכו ציפיות - זה לא עמק הלואר.


פינוק נחמד נוסף הוא במרחצאות התרמיים של פלקנבורח. המרכז מתוחזק היטב, יש בריכות פנימיות וחיצוניות (נא לא לשכוח שצריך להישטף לפני הכניסה למרחצאות. בארץ זה לא מקובל, ופה אם לא תעשו את זה, אל תתפלאו אם תחשבו לאנשים המלוכלכים ביקום) וכן מרכז ספא עם טיפולים. התפנקו לכם במסאז' עם מטפלים טובים בסוף היום (אך הזמינו מראש באתר). מומלץ!


עוד על פלקנבורח תוכלו לקרוא כאן.




מבצר סנט פיטר Sint Pieter

במרחק הליכה של 20 דקות ממרכז מאסטריכט, מומלץ לעלות למבצר סנט פיטר ולבקר במנהרות המפורסמות. כאן נחפרה מערכת מנהרות בהן החביאו ההולנדים את האוצר הלאומי שלהם מפני נפילתו בידי הנאצים במלחמת העולם השניה. שימו לב שהביקור בקבוצה בלבד (יש גם באנגלית) מכיון שלבד אפשר ללכת לאיבוד במנהרות המאד ארוכות האלו (קילומטרים!).

אופציה אחרת להגיע לשם היא לעלות על אחד מסיורי הנהר שיוצאים מהגשר במרכז מאסטריכט. סיור הנהר הוא קצר יחסית (כ-20 דקות) ובסה"כ דרך מאד חביבה לראות את האזור שסביב מאסטריכט ואת הנהר.


נקודת שלוש הארצות

במרחק כ-40 דקות ממאסטריכט תוכלו להעביר כחצי יום (או יותר אם אתם עם ילדים) בפארק המקסים הנקרא בשם הבנאלי-אך-אטרקטיבי "נקודת שלוש הארצות". כשמו כן הוא - נקודת המפגש בין הולנד, בלגיה וגרמניה. בדרככם לפארק הנחמד הזה, ממש לפני הכניסה לחניון, משמאל, תוכלו לעלות למגדל (במדרגות או במעלית) ולצפות מלמעלה ב- 3 הארצות (למעלה אין מפה ממנה ניתן ללמוד היכן הגבול בדיוק-פספוס רציני אבל הנוף נהדר). הכניסה בתשלום סימלי, דרך המסעדה שבמקום.

בפארק עצמו מספר אטרקציות חביבות - החביבה בעינינו היא המבוך. נכנסנו יומרניים, בגישת "קטן עלינו" ואחרי כ- 40 דקות של הליכה במבוך הממש לא גדול הזה, נחתה עלינו צניעות וענווה, שאולי בגללה הצלנו את כבודנו האבוד והגענו למרכז (ממנו היציאה כבר מסומנת). אם אתם עם ילדים קטנים, מומלץ ליווי הורי.



המבוך בנקודת שלוש הארצות

מנקודת הכניסה לפארק יוצאים מסלולי הליכה מקסימים ברמת קושי משתנה. במקום יש מודיעין שיצייד אתכם במפה, וכן 2 מסעדות פשוטות אם הגעתם רעבים, או אם חזרתם מהליכה רעבים.


עוד 3 המלצות, לא מניסיון אישי (החבר'ה שלי פחות מתחברים) אבל זה מספיק מומלץ כדי שלפחות אספר על האופציות שהן די מוצלחות כנראה בעיני הילדים המקומיים:


גן חיות שנחשב מוצלח מסוגו בהולנד - Gaiazoo, במרחק של כחצי שעת נסיעה ממאסטריכט.

(מי שיגור בכפר הנופש ב Bemelen יוכל לקנות דרכו כרטיסים מוזלים.)


פארק שעשועים Toverland כשעה צפונית למאסטריכט.

הוא כנראה לא מתחרה רציני באפטלינג, אבל אם אתם שם ומתחשק לכם, כנראה שווה ביקור תוך כדי התאמת ציפיות.


מודה, לכאן רציתי להגיע ופשוט עוד לא יצא: כ-30 דקות נסיעה, וכבר בבלגיה, מוזיאון פתוח Bokrijk. אם אתם מבקרים, אנא חזרו וספרו לי:


עוד אטרקציות בדרום הולנד תמצאו כאן.


כמו מקומית בהולנד - המקומות של דנה במאסטריכט


חנות תקליטי יד שניה Didi שהיא גן עדן (לא פחות!) למי שאוהב את המוזיקה שלו בויניל (אבל לא רק). כחצי שעה נסיעה ממאסטריכט, אבל שווה כל רגע !


קפה לוקאל. בית קפה לא מיוחד, לא מרשים, אבל משקיף בכיף על הכיכר. בימים שיש שוק בכיכר נעים לשבת שם ולהסתכל על העוברים ושבים. ובכל שאר הזמן סתם כיף לשבת ולהבין שפריז, זה לא. אבל זה הרבה יותר נינוח ופחות פלצני.



ההמלצה הכי חשובה שלי! אוכל זה נושא כאוב עבורי בהולנד. בתור מי שאוהבת לאכול ולהתנסות, הולנד ממשיכה למצב את עצמה לאורך השנים כבינונית. הפער העצום בין הפרודוקטים הנהדרים באזור ובסופרים לשיעמום המפוהק או פשוט חוסר כישרון קולינארי הוא עצום. אני יכולה לכתוב על זה פוסט שלם, אבל אני כבר מבאסת את עצמי. אז נמשיך ישר להמלצה החשובה!

המסעדה של נייג'ל. את נייג'ל הכרתי דרך בן זוגי, ומיד בפגישתנו הראשונה הוא חשף את זרוע ימין והפתיע אותי בקעקוע של שמות ילדיו...בעברית. נייג'ל הוא בריטי שבילה שנים רבות כשף בהילטון תל אביב והילטון ירושלים, והוא אוהב ישראל אמיתי. הקונספט של המסעדה יוצא דופן - אין תפריט רגיל. בתחילת הארוחה אתם נשאלים לגבי העדפות מזון או אלרגיה, וכמה מנות תרצו בארוחה, ובהתאם לבקשות שלכם, יוצאות מנות. המסעדה אולי יותר צרפתית בטכניקות שלה, אבל המנות כולן מורכבות ומעניינות, ומאד לא לוקאליות (שזו ברכה גדולה, כי אין לי שום דבר טוב להגיד על בישול הולנדי לוקאלי בלימבורח).

פלוס! זה המקום היחיד שאני מבטיחה לכם שאם תגידו שאתם חברים שלי, יהיו אליכם עוד יותר נחמדים ממה שהם ברגיל (והם נהדרים). עדיף להזמין מקום מראש לשעות הערב.


והמלצה אחרונה, האתר שיפתור את שאלת מיליון הדולר (תכף תשאלו מה מזג האוויר במאסטריכט): אתר יעודי למאסטריכט. תעקבו, הכל משתנה, אבל הם הכי מדויקים באופן יחסי.

עוד על מזג האוויר בהולנד, מתי ואיפה הכי כדאי לטייל, כאן.




השאלון ההולנדי הקצר


הלב נמצא בהולנד/ישראל

השאלה הכי קשה: הלב חצוי בין ישראל להולנד.


עיר ללא הפסקה תל אביב/אמסטרדם

כנראה תל אביב, אבל כיון שעזבתי אותה לטובת השקט שבכפר, בואו נסגור על מאסטריכט.


לאכול ברחוב פלאפל/צ'יפס עם מיונז

צ'יפס עם מיונז. מה שבטוח-לא לאכול (ברחוב או בשום מקום) פריקאנדל.


המילה שאת הכי אוהבת בהולנדית

OMLEIDING

משמעות המילה מעקף בדרך. זה סיפור ארוך...







אהבתם את אזור לימבורח ואת מאסטריכט של דנה? היא ואני נשמח לשמוע בתגובות.


תרצו לבוא לכאן לחופשה? הנה עוד כמה המלצות שלי למקומות יפים בדרום הולנד כולל אטרקציות ומלונות. ואם אתם בדרך אל או מבלגיה, תוכלו לבלות בדרך כאן.


מוזמנים גם לקרוא את סדרת לימבורח שלי -שלושה פוסטים הכוללים מסלול דרך, מפה להורדה ועוד.



bottom of page