top of page

פוסטים מומלצים

7 נקודות תצפית משגעות בדרום לימבורח

עודכן: 26 ביולי 2023

"תעצור! אני חייבת לצלם!" כל שתי דקות בערך נשמעה הקריאה הזאת במהלך שלושת ימי טיול הדרך שלנו במחוז לימבורח. עצרנו עשרות פעמים כדי לצלם; לצלם את בתי העץ המיוחדים לאזור הזה, את הכרמים המכסים את שיפולי הגבעות, את צלבי הדרך האופייניים למחוז לימבורח. את כל אלה אני רוצה להבין ולתעד עבור הבלוג והקוראים שלי והצילום הוא הדרך הכי כיפית לעשות זאת.


לצַלָם, עם זאת, יש אג'נדה משלו; הוא מחפש את האור הנכון. מכיוון ששהינו באזור במשך שלושה ימים עברנו בכבישים מסויימים מספר פעמים בשעות שונות של היום והערב. כשהוא מצא את הזווית הנכונה עם האור הנכון לא היה מאושר ממנו. וזה, לכל הדעות, מצב של win-win וסיבה למסיבה.


במהלך טיול רכוב בדרום הולנד כמעט כל נקודה שווה צילום; כפר קטן על צלע גבעה במרכזו מגדל כנסיה, פרות רועות במדרון, גשרון מעל נחל, כרמים. העין לא יודעת שובע והלב מתרחב.


ובכל זאת, יש כמה נקודות נוף שמתעלות מעל כולן. מתוך טיול הדרך שלנו בחרתי שבע נקודות תצפית לא פחות ממשגעות. בואו ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן.


אני מביטה אחורה אל שורת עצים על רקע גבעות
טוסקנה זה כאן

1. טוסקנה זה כאן

חלפו רק שעתיים מאז שיצאנו מהבית ונדמה שהגענו לטוסקנה. שדות ירוקים מכסים גבעות עגלגלות, שורת עצי צפצפה, רוח נעימה מעיפה את השיער. צאו לטיול רגלי או עצרו כאן ממש לפיקניק.

עצי הצפצפה נשתלו כבר בשנות הארבעים של המאה הקודמת והיוו מגן רוח עבור מטע עצי פרי שנשתל במקום. המטע לא הניב כראוי ונעקר ובמקומו נשתל שדה חיטה. שורת עצי הצפצפה הסבוכה שהיוותה גם בית לציפורים רבות דוללה וקיבלה את צורתה הנוכחית.



2. פיקניק עם נוף

אז חלפו רק שעתיים או שלוש אבל אנחנו כבר רעבים וזה מקום לא פחות ממושלם לערוך בו פיקניק. יש נוף נהדר אל העמק (Geuldal), יש חלקת דשא מסודרת, שולחנות עץ ופחי זבל.

במקום יש גם אנדרטה לזכר חיילים, אזרחים ולוחמי המחתרת קורבנות המלחמה.


נוף של שדות וכרמים ממגדל התצפית

3. מגדל התצפית

המגדל הנוכחי אמנם חדש יחסית אבל המקום שימש כבר בפרהסטוריה נקודת תצפית. המגדל שגובהו 9 מטרים משקיף אל הנוף הלימבורחי: גבעות, שדות, כרמים.



4. הבית הבודד

זו אינה נקודת תצפית רשמית ויש שם מקום בקושי למכונית אחת לעצירה מהירה בצד הדרך, אבל היא קרצה לנו או יותר נכון - הוא קרץ לנו - אז עצרנו. יש שביל שמוליך אל הבית הבודד והוא ממשיך מטה לאורך הגבעה. משמאל מטע עצי פרי ביניהם מטופפים כבשים וגדיים ובמרחק נשמעות צהלות ילדים מפארק הקמפינג שנמצא איש שם לרגלי הגבעה.


בית בודד בלב הגבעות

5. היכן שיש רצון, יש גם דרך

גם זו אינה נקודת תצפית רשמית למרות שעוברים דרכה מסלולי אופניים והליכה רבים והיא נמצאת על דרך יחסית ראשית. מתחת לרוכב האופניים לוח עליו כתוב: `היכן שיש רצון, יש דרך` לזכרו של אחד, וויל בראונסמה. בהולנדית יש כאן משחק מילים: וויל זה גם שם וגם המילה 'רצון'. לצד האנדרטה הקטנה הוצב גם צלב-דרך מרשים ויחד עם שקיעה זהובה הם מבקשים דקת דומיה.



אם הייתי צריכה לבחור את נקודת התצפית הכי יפה בלימבורח, היתה זו הנקודה הזאת ללא ספק. בבוקר היא מרהיבה. בערב לקראת שקיעה היא עוצרת נשימה.


שקיעה מרהיבה מעל גבעות לימבורח
ללא מילים

6. קפה ביער

תדמיינו שיצאתם לטיול ביער ואתם צועדים כבר שעתיים. נכון שהייתם רוצים להגיע לקרחת יער ולהיתקל בבקתה חמימה, להיכנס, להזמין נגיד צ'יפס בלגי או הולנדי ובירה ולשבת להקשיב לשקט? אז זה בדיוק מה שתקבלו אם תצאו לטיול ביער הכי גדול בהולנד Vijlenerbos הגובל בבלגיה ותגיעו לבקתת "הצבי המתנשם".


בקתה שהיא בית בירה בקרחת יער

7. הגלידה על הנהר

את נקודת התצפית הזאת הזכרתי כבר בפוסט הקודם בסדרה – טיול דרך בלימבורח – והייתי חייבת להכניס אותה גם לכאן. תעשו לעצמכם טובה ותעצרו בפנינת הטבע הזאת. גשו לדוכן הגלידות והפירות, פנקו עצמכם בגלידה נהדרת, חצו את הכביש ואתם בשוויץ.



מטוסקנה לשוויץ דרך בלגיה. בחרתי עבורכם את 7 נקודות הנוף הכי יפות במחוז לימבורח. יחד עם טיול הדרך עליו סיפרתי כאן, ועם ההמלצות שלי על מאסטריכט ופלקנבורח, אני מאחלת לכם חופשה נעימה בלימבורח.


תוכלו להוריד את מפת הדרך בה מסומנות כל נקודות התצפית כאן.


אם יש לכם נקודות תצפית שוות נוספות, ספרו לי בתגובות.


 

אם נהנתם ואהבתם ואתם רוצים לקבל ממני פעם בחודש מייל עם עדכונים משגעים מהולנד, הרשמו לרשימת התפוצה כאן או בתיבה בתחתית הדף.


bottom of page