top of page

פוסטים מומלצים

לטייל כמו מקומית בהולנד בעקבות האיורים של דפנה אוודיש

עודכן: 27 ביולי 2023

הרשימה מכילה קישורים לתוכנית שותפים. הזמנה דרך קישורים אלה אינה משפיעה על המחיר עבורכם אלא מתגמלת אותי בסכום סמלי אשר מאפשר לי להמשיך לתפעל את הבלוג. תודה לכם על כל הזמנה.


 

כמה כובעים אתן חובשות?

אני כמוכן חובשת כמה וכמה כובעים. אני בת ואם ובת זוג. אני אחות, חברה, מכרה ושכנה. פעם הייתי מורה לחינוך מיוחד ומתנדבת. בכל כובעי אני גאה וכל אחד מהם מייצג פן אחד ממי שבחרתי ובוחרת להיות. הדבר הכיפי עם הכובעים האלה הוא שניתן להחליף ולגוון; להטמין כובעים ישנים בארון ולרכוש מידי פעם חדשים. בשנים האחרונות אני מתהדרת בכמה כובעים חדשים – מארגנת ומובילת טיולי וינטג' בהולנד ובלוגרית טיולים. רוב הכובעים מתבלים עם השנים ומקבלים טלאי. כך קרה לכובע הישראלית שלי אותו אשא לעולם בגאווה. לאחרונה הוא קיבל טלאי חדש והיום אני - ישראלית בהולנד.


מה שיפה בדימוי הכובעים הוא שניתן לחבוש כמה מהם יחד וכך אני עושה - אני ישראלית בהולנד שמטיילת וכותבת על טיוליה. כדי להרחיב את היריעה החלטתי לארח כאן נשים נוספות אשר נושאות בגאון את כובע הישראלית בהולנד ולהציע להן במה. כך נולדה הפינה החדשה בבלוג שלי - ישראליות בהולנד ממליצות. כאן תוכלו להכיר אותן, את המקום בו הן גרות ולקבל מהן המלצות לעוד פינות קסומות בהולנד. וכך, כאשר תחבשו את כובע התיירת שלכן, תוכלו לבקר כאן ולטייל כמו מקומית בהולנד.


 

כמו מקומית בהולנד - עם דפנה אוודיש בדן-בוש ואמסטרדם


כאשר פניתי בקריאה נרגשת לישראליות בהולנד בקבוצת הפייסבוק שלנו, הציעה דפנה לכתוב פוסט מלווה באיורים שלה. אני אוהבת לטייל מחוץ למסלול ופוסט כזה, שכולו ייחודי ומיוחד, התאים לי מאד כי לטייל בעקבות איורים זה קונספט חדש לגמרי!


למען הגילוי הנאות, אני עוקבת אחרי דפנה באינסטגרם ולגמרי משוגעת על האיורים מלאי הרגש ושמחת החיים שלה שתראו כאן בהמשך. מה שלא תראו כאן זה את סרט האנימציה שלה, שהוא סרט הגמר שלה מהתואר השני Bear With Me. זהו סרט אנימציה דוקומנטרי המבוסס על ראיונות שערכה דפנה עם מהגרים בהולנד. הסרט דן בשאלה כיצד הגירה משפיעה על מערכות יחסים ועל אהבה. Bear With Me הוקרן בעשרות פסטיבלי קולנוע בינלאומיים, זכה לאהבה גדולה מהקהל ובפרסים (פרס סרט האנימציה הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, פרס הפנטסטיק בפסטיבל שטוטגרט לאנימציה ועוד). הסרט עדיין מוקרן בפסטיבלים ולכן לא פתוח לצפייה ברשת אבל ניתן לקבל טעימה מהטריילר.


כל האיורים כאן הם של דפנה אוודיש וכל הזכויות שמורות לה בלבד.


הפוסטר של הסרט



רק על עצמי לספר ידעתי


קוראים לי דפנה אוודיש. אני מאיירת ובמאית אנימציה. במקור ירושלמית וכיום חיה באמסטרדם.

דפנה במזוודה







עברתי להולנד לפני שנתיים ללימודי תואר שני באנימציה. גרתי בעיר קטנה בדרום שנקראת דן-בוש. סיפור האהבה שלי עם הולנד היה מורכב, זאת לא היתה אהבה ממבט ראשון; ההתחלה היתה לא פשוטה, עם קשיים, בדידות והמון ביקורת. יחד עם זאת, מאז שעברתי לפה אני מלאה בהשראה, ויש לי חשק תמידי לצייר.


הולנד היא מדינה יפהפיה, מלאה בפינות קסומות ומיוחדות. עם הזמן התאהבתי במקום הזה והכיתי שורשים זעירים שמתפתחים לאט לאט וזאת אחת הסיבות שהחלטתי להישאר לגור פה. בימים אלה אני עובדת על פיתוח של סרט אנימציה דוקומנטרי חדש ובמקביל מאיירת עבור לקוחות בהולנד ובישראל.



רק על עירי לספר ידעתי


דן-בוש


דן-בוש היא עיר קטנה, שקטה ופסטורלית. המקום האהוב עלי שם הוא הפארק Prins Hendrikpark. במרכז הפארק אגם גדול, מקיפים אותו שבילי הליכה, מדשאות רחבות ואפילו פינת חי (עם במבי!).


בקצה של הפארק ישנו בית קפה קטן ומקסים בשם Bloem.

דבי, בעלת המקום, מכינה בעצמה את העוגות. המקום הזה תמיד שימח וחימם לי את הלב גם כשלא היה קל.


תעלות דן-בוש. באיור הקטן: בית הקפה בלום
תעלות דן-בוש. באיור הקטן: בית הקפה בלום

לא רחוק משם יש בית קפה חביב ביותר בשם קפה הרמן אשר נמצא בתוך מגדל מים ישן משנת 1866. המגדל נבנה שם בשל מגפת הכולרה שפגעה בעיר ושבעקבותיה הובן הצורך במערכת מים וניקוז מודרנית בעיר. שווה להגיע ולהזמין שוקו חם עם קצפת וגם את הקינוח הידוע וגאוות העיר, הבוסה-בולן. טעים מאוד אבל קשה לזוז אחר כך.

עוד על הבוסה-בולן ועל דן-בוש כאן.




אמסטרדם

אמסטרדם היא העיר הכי נפלאה בעיני. מצד אחד היא אורבנית ובינלאומית, עיר שמרגישים בה תנועה וסאונד. מצד שני היא מאוד קטנה יחסית לערים מרכזיות אחרות באירופה (כמו לונדון או ברלין) ואפשר ללכת כמעט לכל מקום ברגל (אני גרה פה יותר משנתיים ועדין לא רוכבת על אופניים), ולהכיר אותה יחסית בקלות ודי מהר. העיר מציעה המון אירועים לקהילות השונות: קהילת המעצבים, קהילת האקספטס (הכינוי של מהגרים מבחירה בהולנד), קהילות של עסקים בנושא קיימות ועוד. יש בה פסטיבלי קולנוע מהחשובים בעולם: פסטיבל הקולנוע הדוקמנטרי IDFA, פסטיבל האנימציה KABOOM (שלמעשה בזכותו התחיל סיפור האהבה שלי עם הולנד), פארקים יפיפיים, מוזיאונים מצוינים והכי חשוב- בתי קפה שהם הכי קוזי וחזיילך.



המקומות שלי באמסטרדם


שכונת היורדאן. השכונה שבה אני גרה שהיא פשוט יפיפיה ומיוחדת. אני אוהבת את הפרטים הקטנים כמו העציצים שבפתחי הבתים, ההפתעות שמגלים בחלונות (כמו למשל סירת מפרש מיניאטורית) והדוכנים הקבועים בשוק של שבת (נורדר מרקט).


איורים של בתים בשכונת יורדאן באמסטרדם




לה פטיט דלי בית קפה ופטיסיירי נהדר. בעלי המקום מכינים הכל בעצמם - עוגות קרם, אקליר, סנדוויצים מפנקים וקפה משובח. המקום עצמו קטנטן אבל מעוצב עם המון מחשבה ואהבה לפרטים הקטנים.


הגן הבוטני של אמסטרדם מקום מקסים ומעורר השראה. הגן עצמו אינו עצום וכיף לבלות שם כשיש מזג אויר יפה. התלהבתי במיוחד מהעציץ העצום של עץ הבננה שבאיור.


החממה שמחוץ למוזיאון הרייקס. אם תעמדו בגבכם לכיכר המוזיאונים, תראו מצד ימין של המוזיאון גינה קטנה עם כסאות נוח, מזרקה כיפית לילדים וחממה מקסימה.


איורים של לה פטיט דלי, החממה והגן הבוטני

 





חפשו וקנו כרטיסים לאטרקציות באמסטרדם

 

הגזיבו שבוונדל פארק למרות שוונדל פארק הוא לא הפארק הקבוע שלי (אני מעדיפה את ווסטר פארק), אני מאוד אוהבת את הגזיבו שנמצא בו.



שוק הפשפשים ב IJ-hallen שוק היד שניה הגדול באירופה שמתקיים אחת לחודש באמסטרדם נורד. המחירים שם מצחיקים מרוב שהם זולים ותמיד מגלים מציאות והפתעות. ניתן לקחת לשם מעבורת מהתחנה המרכזית ללא עלות.


איור של הגזיבו בוונדל פארק ושל פריטים משוק הפשפשים באמסטרדם


החנויות שלי באמסטרדם


גילוי נאות: החנויות שאני ממליצה עליהן הן חנויות שאיירתי עבורן אבל בכל זאת בעיני שווה מאוד להכיר אותן.


ארטישוק שוקולטרי השוקולטרי הותיק באמסטרדם, השוקולדים שלהם פשוט מושלמים, אין מילים אחרות לתאר. לאחרונה הם פתחו חנות חדשה במרכז העיר שהיא חנות מיוחדת לשוקולד הדגל שלהם de hemelse stenen winkel. הפירוש בעברית הוא "אבני גן עדן" . מומלץ מאוד!




חנות בגדי ילדים

חנות בגדי הילדים Broer & Zus (אח ואחות) בשכונת הפייפ היא חנות ששווה ביקור גם אם לא תקנו משהו, החנות יפהפיה ומציעה בגדים, אביזרים ונעלים לילדים ותינוקות.



איור של ד"ר פלאפל ובעל המסעדה עצמו

ד"ר פלאפל הפלאפל הכי טעים באמסטרדם שמכין מייקל, בחור הולנדי שמאוד אוהב את ישראל ותמיד נעים וכיף לשוחח איתו. אני מאוד אוהבת לשתות שם צ'אי ולאכול לחם בננה. כשנעים בחוץ אפשר לשבת בשולחנות שמשקיפים אל התעלה וזה נפלא.


 

השאלון ההולנדי הקצר


הלב נמצא בישראל/הולנד

הלב נמצא בהולנד ובישראל


עיר ללא הפסקה - תל אביב/אמסטרדם

תל אביב


לאכול ברחוב - פלאפל/ציפס עם מיונז

פלאפל


המילה שאני הכי אוהבת בהולנדית

אני אוהבת את הסיום של המילה שמונים - תמיד משעשע אותי לשמוע את הטחטח!


לפני סיום עוד כמה מן האיורים האהובים עלי



איורים שונים של בתים ואנשים באמסטרדם


 

אהבתם את האיורים המקסימים של דפנה? רוצים עוד?


מוזמנים להתרשם מעבודותיה באתר שלה ולעקוב אחריה בפייסבוק או באינסטגרם.


את כל ההמלצות שלי על אמסטרדם תמצאו כאן ואת המלצות שלי על דן-בוש תמצאו כאן.


רוצים לטייל כמו מקומיים בשכונת אמסטרדם-מערב? תמר פלד מגלה כאן את כל הסודות על השכונה שלה.


התעורר לכם החשק לבקר באמסטרדם? חפשו כאן מלון




או אולי דווקא בדן-בוש? חפשו מלון כאן



bottom of page