top of page

פוסטים מומלצים

24 שעות בקופנהגן

עודכן: 27 ביולי 2023


הרשימה עשויה להכיל קישורים לתוכנית שותפים. הזמנה דרך קישורים אלה אינה משפיעה על המחיר עבורכם אלא מתגמלת אותי בסכום סמלי שעוזר לי להמשיך את פעילות הבלוג. מודה לכם על כל לחיצה והזמנה דרך הקישורים האלה.

 

ממערב למזרח קופנהגן ביום אחד


קופנהגן היא עירו של המלך כריסטיאן ה 4 אותה הוא עיצב בדמותו הרוכבת על סוס אי שם במאה ה 16. הוא ביצר את העיר בביצורים מלאכותיים ובתעלות מים ובנה לה ארבעה שערים.

בשנת 1853 בוטל האיסור לבנות מחוץ למרכז העיר העתיקה, בוטל הרעיון של הגנה באמצעות ביצורים, הוסרו שערי העיר והחלה בנייתם של האזורים החדשים.

אמליאן-בורח, ארמונה של משפחת המלוכה הדנית בקופנהגן

ראשיתה של קופנהגן בשנת 1000 לספירה ככפר דייגים שהלך וגדל ובתחילת המאה ה 12 הפך לנמל חשוב המקשר בין רוסקילד, עיר הבירה של דנמרק דאז, לבין העיר לונד שמעבר לים (כיום שייכת לשבדיה). בשנת 1540 קיבלה זכויות של עיר והפכה גם לעיר האנזה בזכות מיקומה האסטרטגי והגישה אל הים הבלטי. היא נמצאת באי שיילן הגדול מבין איי דנמרק. על הטיול שלנו באי השלישי בגודלו שנקרא פון, כתבתי כאן.


מרכז העיר העתיקה מחולק לארבעה חלקים בהתאם לכיווני שושנת הרוחות. פעם היו שערי כניסה לעיר וארבע דרכים מרוצפות אבנים שהובילו אל תוך העיר העתיקה, היום שכונות שכל אחת מתייחדת במאפיינים ארכיטקטוניים, דמוגרפיים והסטוריים משלה.


הפוסט הזה, כמו העיר, מחולק בהתאם לשכונות העיר העתיקה, ומציע הכרות בסיסית עם השכונות המרכזיות, עם האופי המיוחד להן, האטרקציות המרכזיות והמקומות שאותי משכו ביותר. לרשותי עמדו קצת יותר מ 24 שעות מה שהפך את הביקור למאתגר מבחינה פיזית כמו גם בבחירת נקודות העניין בעיר. אני מציעה לכם לתכנן ביקור של מספר ימים בעיר. אם תרצו תוכלו להעזר באפליקציה המציעה סיורים וירטואליים מודרכים בשכונות העיר.



שכונת Vesterbro

בחלק המערבי של העיר העתיקה תמצאו את שכונת וסטרברו או בתרגומה המילולי – הגשר המערבי. בעבר שכונת פועלים מוזנחת, מקומם של מי שחי בשולי החברה; היום שכונה רב-תרבותית תוססת וטרנדית.


הרחוב הראשי הוא Vesterbrogade (רחוב=gade). מצידו האחד שכונת פועלים עם חנויות של אוכל וביגוד רב תרבותיות. מצידו השני חנויות בוטיק טרנדיות יקרות, מסעדות ופאבים. ניגוד מעורר עניין ומחשבה. ככל שתתקרבו לכיוון מרכז העיר (אל תחנת הרכבת המרכזית) יקבל הרחוב ציביון אותנטי יותר ותוכלו לראות חבורת נשים מרוקאיות יושבות בפתח חנות ירקות אל מול זוגות צעירים לבושים במיטב האופנה.


האווירה היא נינוחה ומילת המפתח היא גיוון.

איפה להסתובב

  • Værnedamsvej

רחוב בו בתי קפה וחנויות ידידותיות למשפחות עם ילדים

  • Kødbyen

בעבר מרכז מסחר הבשר בעיר, כיום מרכז חיי לילה, גלריות ומסעדות

  • Sønder Boulevard

רצועה ירוקה מנוקדת במשטחי ספורט, בתי קפה ומסעדות

  • Istedgade

אחד מהרחובות המרכזיים בשכונה


אטרקציות

גני טיבולי – אחד מגני השעשועים העתיקים באירופה. ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית. לרכישת כרטיס כניסה לפארק ללא עמידה בתור לחצו כאן.

מוזיאון המוקדש לאוסף הפרטי של קארל יאקובסן (מייסד בירה קרלסברג) ובו אומנות מן המאה ה 19 ועתיקות

פארק וגן חיות בחלק הצפוני של השכונה

  • Carlsberg

כאן שכן בעבר מפעל קרלסבג וכיום שכונה מתחדשת עם מבנים היסטוריים


מלונות

מלון עם אווירה משפחתית ומטבח אורגני

מלון בוטיק חדש

הוסטל במיקום מצויין עם ארוחת בוקר אורגנית



רחובות בשכונת וסטברו


מרכז העיר העתיקה Indre By

דאון טאון קופנהגן או מרכז העיר העתיקה היא הלב הגיאוגרפי וההסטורי של קופנהגן. אפשר בקלות להתבלבל ולדמיין לרגע שאנחנו צועדים בשדרות הרחבות והמהודרות של פריס. מכל עבר ניבט מבנה היסטורי, ארמון נהדר, כיכר מלבבת עם פסל במרכזה. טיילו במדרחוב היפה, הציצו אל תוך חנויות היוקרה ותנו גיחה גם לרחובות הסמוכים.

האווירה היא שיקית ומילת המפתח היא מרחב.

איפה להסתובב

  • Stroge

אחד מן המדרחובים הארוכים באירופה ובעיני אחד היפים בהם. הוא נמשך על פני יותר מקילומטר וחוצה כמה מן הכיכרות היפות בעיר: כיכר בית העיריה Rådhuspladsen וכיכר המלך Kongens Nytorv. כאן תמצאו את החנויות הכי יוקרתיות בעיר לצד אינספור בתי מאכל וחנויות לתיירים.

  • Nyhavn

הנמל החדש מן המאה ה 17 לאורכו בתים צבעוניים עתיקים. בתעלה סירות עתיקות. כאן גר גם הסופר המפורסם האנס כריסטיאן אנדרסן. כאן אפשר גם להצטרף לשייט בתעלות העיר.

  • Kastellet

מרכז העיר המבוצרת אשר היום הוא פארק יפייפה ובו מספר מבנים כמו כנסיות, שני שערים, מזרקה, טחנת רוח ועוד.



אטרקציות

  • Den lille Havfrue

פסל בת הים הקטנה. פסלו של אדוארד אריקסן משנת 1913 אשר לא שיער לעצמו איך הפסל הצנוע בגודלו (1.25 מטר גובהו) יהפוך לאייקון ולמקום עליה לרגל לתיירים מכל העולם. הפסל נמצא על סלע על הטיילת. אגב, בהמשך הטיילת, כך נודע לי קצת מאוחר מדי, תוכלו לראות את בת הים המוטנטית.


פסל בת הים הקטנה ואנשים שמביטים אליה

  • Amalienborg

משכנה של משפחת המלוכה הדנית. הארמון בנוי מארבעה מבנים זהים בסגנון בארוק. חיילי המשמר המלכותי צועדים לאורכו במשך כל שעות היממה.

  • Nyboder

שכונת בתי מגורים לאנשי הצי הצבאי של המלך כריסטיאן ה 4 ששמרה על צביונה המיוחד. שתי שורות בתים נבנו כבר במאה ה 17 והאחרות שמאה הבאה. בתי שרשרת צרים בעלי שתי קומות צבועים בצהוב כתמתם שהפך לשם גנרי לצבע המיוחד הזה Nyboder yellow.

  • אינספור מוזיאונים ביניהם המוזיאון הלאומי, מוזיאון העיצוב ועוד.

  • Rundetaarn

נבנה על ידי המלך כריסטיאן ה 4 בשנת 1642 כבית לשלושה מוסדות חשובים בעיר: מצפה הכוכבים של האוניברסיטה בראש המגדל, ספריית האוניברסיטה מתחתיו ולמטה – כנסיה.

המגדל בגובה 34.8 מטרים נבנה סביב ציר חלול והעליה היא באמצעות רמפה משופעת בתוך חלל ספירלי. אל החלק העליון שמוביל למצפה הכוכבים ולמרפסת התצפית על העיר מוביל גרם מדרגות.

העליה בתוך החלל הספירלי נעימה ולא מאד קשה. הנוף הנשקף בחלונות הרבים מנעים את הדרך כמו גם אטרקציות קטנות בדרך: חלל הספריה לשעבר שכיום מארח תערוכות, חדר שירותים בו התארחו אנשי האוניברסיטה ואנשים ידועים כמו הסופר האנס כריסטיאן אנדרסן, הצצה למבנה גג העץ והפלנטריום המציג את מערכת השמש. יצר אותו בשנת 1697 האסטרונום ההדני, אולה רומר, אשר גילה את מהירות האור.



הנוף מהמגדל והחלל הספירלי דרכו מגיעים למרפסת התצפי



מלונות

מלון במרכז העיר במבנה היסטורי מן המאה ה 18

דירה מעוצבת לזוג במיקום מעולה

מלון במיקום טוב ובתקציב לכל כיס


הנמל על בתיו הצבעוניים, שורת בתים בצבע צהוב וכיכר עם מזרקה



Christianshavn שכונת כריסטיאנה

בין החלק העתיק של קופנהגן לשכונת כריסטיאנה מפריד הנמל. רגע לפני שאתם חוצים את התעלה, בקרו בשני מבנים שהם לדעתי חובה לכל חובב.ת ארכיטקטורה: מרכז הארכיטקטורה הדנית והספריה המלכותית.


שכונת כריסטיאנה נוסדה במאה ה 17 על ידי המלך כריסטיאן ה 4 כהרחבה של ביצורי ההגנה סביב קופנהגן. היא נבנתה בהשראת אמסטרדם, על כמה איים מלאכותיים, ומכונה איך לא - "אמסטרדם הקטנה".


האווירה היא נונשלנטית ומילת המפתח היא חופש.

איפה להסתובב

  • København Havn

לאורך הנמל משני צידיו מבנים הסטוריים כמו גם מודרניים.

  • Overgaden

לאורך התעלה הראשית בה אפשר לדמיין שאתם באמת באמסטרדם.


אטרקציות


מרכז DAC שוכן בתוך המבנה ה Blox. בניין רב פונקציונלי אשר נקרא כך בשל צורתו החיצונית. הבניין כאילו בנוי מקוביות קוביות זו על גבי זו. הוא תוכנן כך שייצור קשר עם הבניה המסורתית סביבו ויהווה חוליה מקשרת בין העיר, המים וכל הפונקציות העירוניות המודרניות.

במקום תערוכות מתחלפות וניתן להצטרף גם לסיורים מודרכים של אנשי מקצוע.


מרכז הארכיטקטורה שנקרא גם בלוקס ואיש עומד ומביט מרחוק בבניין

הספריה המלכותית בקופנהגן ידועה גם בכינויה היהלום השחור בשל המבנה המודרני שנוסף לה בשנת 1999 הבנוי מאבן גרניט שחורה בוהקת.


מבנה הספריה המכונה היהלום השחור מבפנים ומבחוץ

  • Free Christiana

אזור הביצורים הישן הוא מעין שכונה בתוך שכונה. אזור חצי חוקי בו נעשים נסיונות ארכיטקטיים-חברתיים ובו קהילה של נפשות חופשיות.


גרפיטי על קירות בתי שכונת כריסטיאנה החופשית

שוק האוכל על הגשר החדש (פתוח בחודשים מרץ-אוקטובר).


מתחם גלריות לאמנות מודרנית.


מלונות

בית סירה בעיצוב דני מודרני.

מלון ארבעה כוכבים בשולי השכונה בסמוך לתחנת מטרו.

מלון חמישה כוכבים במיקום מעולה.



Nørrebro שכונת

גם השכונה הצפונית היא שכונת מהגרים שידעה לנצל את הרב-גוניות התרבותית ולהופכה למכשיר לשינוי חברתי. התושבים, העיריה והמשאבים הקיימים בשכונה יוצרים מיקס צבעוני ומעניין.

הרחוב הראשי הואNørrebrogade והוא סואן יחסית ומציע כל מה שרחוב ראשי צריך להציע. את הפינות הבאמת מעניינות תמצאו אם תפזלו לצדדים. או אז תראו טיפוסים מעניינים, בתי קפה טובים והרבה אומנות רחוב.


האווירה היא מחוספת ומילת המפתח היא אותנטיות.

איפה להסתובב

  • Nørrebroparken

פארק שכונתי ובו מתקני ספורט, מתקני שעשועים לילדים וכמה בתי קפה טרנדיים. לטייל כאן זה להרגיש כמעט כמו בתל אביב. בבית הקפה מתחת לצל העצים חברה צעירים שכמוהם תראו בכל מקום בעולם.

  • Assistens Cemetery

בית הקברות הצפוני. אל תתנו לזה להבהיל אתכם. בית הקברות שהוא בעצם פארק גדול יפיפה הוא המקום הכי פופולרי בשכונה. אם תגיעו בסוף שבוע תראו כאן משפחות צעירות פורשות שמיכה על הדשא ועושות פיקניק, זוגות צעירים מחפשים את קברו של האנס כריסטיאן אנדרסן או רוכבי אופניים שחוצים את הפארק בשריקה.

  • Den Jødiske Kirkegård

מעט הלאה מהיציאה מבית הקברות תגיעו לבית הקברות היהודי.

  • Elmegade

רחוב עם אופי שמתאים דווקא למרכז העיר. קצת יותר שיקי וקצת פחות צבעוני אבל טרנדי למדי.

  • Ravnsborggade

אם אתם מחפשים חנויות וינטג' לצד בתי קפה שכונתיים קטנים והרבה אומנות רחוב, זה המקום בשבילכם.


אטרקציות

מלונות

מלון ברחוב הראשי של השכונה. ממוקם היטב קרוב לגשר המוביל למרכז העיר.



גרפיטי ובית קפה בפארק

 

עוד כמה טיפים ממני:


  • כדי לחסוך בהוצאות שכן קופנהגן היא עיר יקרה, ניתן לרכוש את כרטיס קופנהגן כאן.


  • כדאי לרכוש כרטיסים מראש לאטרקציות בהן תרצו לבקר. תוכלו לרכוש דרך הקישור כאן:





  • לנוחיותכם הכנתי מפה עם כל המקומות המצויינים בפוסט הזה. בלחיצה על המפה תוכלו להורידה.




bottom of page