top of page

פוסטים מומלצים

24 שעות במינסטר, גרמניה

עודכן: 27 ביולי 2023

הרשימה עשויה להכיל קישורים לתוכניות שותפים. הזמנה דרך קישורים אלה אינה משפיעה על המחיר עבורך אלא מתגמלת אותי בסכום סמלי שעוזר לי להמשיך את פעילות הבלוג. אני מודה לך על כל הזמנה דרך הקישורים בפוסט הזה.



את צליל הכרתי באינסטגרם. ההתלהבות הכנה והמדבקת שלה, טיוליה במקומות קרובים דיים והגישה הקלילה שלה בהנגשת טיוליה לקהל שלה, כבשו אותי מיד. היותה בלוגרית קולגה ועוד שכנה מעבר לגבול יצרו קשר מיידי. בקרוב נטייל יחד ובינתיים הזמנתי אותה להתארח אצלי בבלוג.

צליל מטיילת בעיקר בגרמניה, שם היא גרה, וכשכנה ראיתי לנכון להרחיב את גבולות הבלוג שלי גם לאזור זה של גרמניה, עליו לא תמצאו חומר קריאה רב שכן הוא מחוץ למסלול התיירותי הרגיל. זו עוד סיבה טובה לארח כאן את צליל ממינסטר.


שעתיים נסיעה מניימכן (Nijmegen) וזוולה (Zwolle) ושעה וחצי מדוונטר (Deventer) קבלו המלצה לבילוי של 24 שעות במינסטר Münster, גרמניה.


 

ביולי 2021, באמצע תקופת מגיפת הקורונה, ארזנו 5 מזוודות, 2 ילדות קטנות ודייסון אחד ויצאנו למסע של 12 שעות עד למינסטר, גרמניה.


אל מינסטר הגענו בעקבות פוסט דוקטורט של יובל, בן זוגי. בכנות? לא היה לנו מושג לאן אנחנו מגיעים. אפילו בגוגל לא מצאנו הרבה מידע על העיר וביקור מקדים לא בא בחשבון באותה תקופה.


היום זה נשמע לי כמו תסריט הזוי שאין סיכוי שאני אחת מהשחקניות הראשיות בו. אבל באותו הזמן הרגיש לנו כצעד הכי טבעי, לנו כמשפחה. הרגשנו שאנחנו צריכים "להתחדש" קצת, לנקות את הראש, לשחרר לחצים ולהנות מהחוויה. מאז המעבר אנחנו מטיילים הרבה ומנצלים כל חופשה לטיול במקום חדש שטרם הכרנו. בין לבין אני גם מטיילת לבד, משהו שסיגלתי לעצמי בתקופה האחרונה ואני חושבת שאני מתמודדת עם זה לא רע.


קצת עלי: צליל מילרד, בת 36, נשואה ליובל ואמא של מיקה (6) וגלי(4). עד לא מזמן גרתי בקיבוץ אור הנר שבדרום ועבדתי בחברת רכב גדולה. כיום אני בלוגרית טיולים עם משיכה למקומות חדשים ופחות מוכרים.


אז מינסטר. אחרי מסע ארוך (היום יש כבר טיסות ישירות לדיסלדורף אז המסע מתקצר ל 5.5 שעות) הגענו לעיר מדהימה. אפילו אנחנו לא האמנו! היא יפייפיה, מיוחדת, מלאה בטבע ירוק ומתקיימים בה הרבה אירועי תרבות ופנאי. והכי חשוב- מאוד נעימה ובטוחה למשפחות.


רקע כללי על מינסטר, גרמניה

מינסטר ממוקמת במערב גרמניה, במדינת נורדריין-ווסטפליה לא רחוק מהגבול עם הולנד. מינסטר היא העיר המרכזית במחוז מינסטרלנד ויש בה כמעט 320,000 תושבים. היא מוכרת הרבה בזכות האוניברסיטה שלה, שהיא אחת מעשר האוניברסיטאות הגדולות בגרמניה.


אולי בגלל קרבתה להולנד, היא נקראית "בירת האופניים של גרמניה". למעשה, רוכבי אופניים מקבלים קדימות על הכביש מיתר כלי התחבורה. אפילו כשהולכים לבדיקת התפתחות אצל רופא ילדים, אחת השאלות הראשונות שנשאלת היא האם הילד כבר רוכב על אופניים😊


24 שעות במינסטר, גרמניה

הנה רעיון לטיול של 24 שעות במינסטר שאני ממליצה לכל מי שזהו הביקור הראשון שלו בעיר.

מומלץ להתנייד בעיר באופניים אותם ניתן לשכור בנקודות שונות בעיר כמו בתחנת הרכבת Radstation Münster Hbf.


בוקר – מינסטר, העיר העתיקה

את הבוקר אני ממליצה להתחיל בארוחת בוקר כמובן. רשת cafe Extrablatt מתאימה לארוחת בוקר אבל גם לבראנץ', לארוחת ערב או לקוקטייל ליילי. בסניף Salzstraße במרכז העיר יש איזור המיועד למשפחות וילדים. גם בבית הקפה Cafe & Bar Celona Münster יש אווירה כייפית ואוכל טעים.


עכשיו אפשר להתחיל את השיטוט בעיר!


התחילו את הבוקר שלכם בשיטוט בעיר העתיקה ה Altstadt. האזור העתיק של מינסטר טומן בתוכו היסטוריה רחבה וחלק גדול ממנו שוחזר לאחר מלחמת העולם השנייה. בסופי שבוע הרחובות שוקקי חיים ותמצאו בו קתדרלות, חנויות בוטיק, מותגים, בתי קפה ומסעדות.

ברחוב Ludgeristrasse תמצאו חנויות מותגים גדולות ומוכרות. בקצה הרחוב נמצאת קתדרלת ST. Lamberti ומסביבה מספר בתי קפה, מאפיות וחנויות עיצוב מיוחדות. אם אתם מחפשים חנויות יוקרתיות יותר, בקרו גם ברחוב Uberwasserstrasse המקסים.


אם תהיו כאן בימי שבת או רביעי, המשיכו ל DomPlatz, כיכר הדום, כדי לבקר בשוק האיכרים התוסס. בשוק תמצאו פירות וירקות, גבינות, נקניקים, לחמים, פרחים ופוד טראקים טעימים עם אוכל מקומי. בימים שמשיים השוק מתמלא באנשים שמגיעים להנות מכוס בירה וארוחה קלה בחברה טובה.


אחרי שנהנתםן מהאווירה המקומית, המשיכו במורד רחוב Spiegelturm, מעל תעלה קטנה, אל כיכר Uberwasserkirchplatz. בכיכר ישנה קתדרלה גדולה ומרשימה וכן מספר בתי קפה ומסעדות. בימים שלפני חג המולד נמצא שם אחד משווקי הכריסטמס הגדולים של העיר.


רחובות בעיר העתיקה עם בתים עתיקים וברקע מגדל הכנסיה. וגם אוכלים דובדבנים בשוק.

צהריים – אתנחתא בפארק

זה הזמן להיכנס לסופר הקרוב ולהצטייד לפיקניק בגני הטירה או על גדות האגם. לחובבי וחובבות המבורגרים אמליץ על מסעדת HANS IM GLÜCK - MÜNSTER Altstadt עם ההמבורגר הכי מוכר בגרמניה ועם עיצוב מגניב.


במרחק של 10-15 דקות הליכה ממרכז העיר, נמצאת הטירה של העיר- הSchloss. מקום מרשים בפני עצמו וכיום משמש כחלק מהאוניברסיטה של מינסטר. אל תפספסו את הפארק שמסביב לטירה וכן את הגנים הבוטניים (כניסה בחינם). בסופי שבוע במהלך הקיץ נערך כאן שוק פשפשים.


אחר צהריים – האגם

אחר הצהריים, אמליץ לכםן ללכת ל Aasee ובתרגום: אגם ה-הא. בעבר היה ניתן לשחות בו, אבל ריבוי האצות בתוך המים גרמו לאיסור הרחצה. מה כן אפשר לעשות כאן? ניתן לשכור אופניים, לשכור סירה ולשוט, לטייל בפארק היפה סביב האגם וכמובן לפרוס מחצלת קטנה ולהנות מפיקניק משפחתי. בימי הקיץ הארוכים האיזור מתמלא בצעירים שבאים להנות מהשמש, ואילו בימי הסתיו והחורף רבים אוהבים להגיע למקום על מנת לצפות בשקיעה.


פריחה בגני הטירה ונוף האגם הקפוא בחורף

ערב – שקיעה בנמל

אם עדיין לא התעייפתםן ובא לכםן להנות מאווירה מקומית, רכבו על אופניים או השתמשו בתחבורה הציבורית על מנת להגיע לנמל העיר. למעשה מדובר בנמל מקומי שבעברו שימש, כמובן, לצורך מסחר. אולם כיום הוא אחד האיזורים הכי תוססים בעיר, בעיקר בקרב הצעירים, ויש בו הרבה ברים, מסעדות ומועדונים.

אחד המקומות המיוחדים כאן הוא מתחם גבינות, יין ובירה שמייצר את הגבינות לבד- Hafenkäserei - Bio-Schaukäserei Münster.


אמנם לא בנמל, אבל החלט מקום מומלץ הוא מבשלת בירה מקומית עם בירות אורגניות ומיוחדות Finne Brauerei.


מינסטר עם ילדים

יש לכםן עוד כמה ימים במינסטר? הנה מספר המלצות למקומות נוספים שאנחנו מאוד אוהבים:

*גן החיות - אחד הדברים שהכי הוקסמנו מהם בגן החיות הוא המרחב ו"הסביבה הטבעית" שיש לכל אחת מהחיות. נכון שזה עדיין גן חיות, אבל המתחמים שלהם בנויים בצורה כזאת שהמקום הוא שלהם ואנחנו רק האורחים כאן. בנוסף, מכיל המקום מספר גני שעשועים גדולים וכן מסעדות שלעיתים היינו מגיעים לגן החיות בעיקר בשבילם.


*מוזיאון המדע הצמוד אל גן החיות הוא מוזיאון לא גדול במיוחד המספר את ההיסטוריה של בעלי החיים שחיו או שעדיין חיים באיזור בשילוב פעילויות אינטרקטיביות לילדים. אנחנו מאוד אוהבים להגיע לשם מדי פעם! לאחרונה שיפצו את מתחם הפלניטריום וגם הוא מרשים מאוד.


*3 פעמים בשנה (מרץ, יולי ואוקטובר) מגיע לעיר היריד הנודד- SEND - עם מתקני שעשועים, אוכל, דוכני מזל וכו'.


*הקרניבל המפורסם בפברואר. אמנם לא בסדר גודל של השכנות דיסלדורף וקלן, אך עדיין תוסס ושמח במיוחד.


*מוזיאון Muhlenhof הוא מוזיאון הסטורי המדמה את החיים באזור במאות קודמות. מדי פעם יש אירועים בהם המוזיאון מתעורר לחיים ומוצגות מלאכות עבר מסורתיות.


אומנות במינסטר

אגיד את זה בשקט כדי שאף אחד לא ישמע, למרות שאמא שלי אומנית בחסד, אני פחות מתעניינת באומנות. אבל כן אספר למי שמגיע למינסטר וחובב אומנות ישנם בעיר כמה מוזיאוני אומנות. הנה המלצה לשניים מהם:


*מוזיאון LWL שנמצא במרכז העיר מציג יצירות אומנות חשובות מימי הביניים המוקדמים ועד לאומנות עכשווית. יש בו מספר יצירות מפורסמות, מתקופות שונות.


*מוזיאון Kunsthalle Munster באזור הנמל מציג תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות של אמנות עכשווית.


לינה במינסטר

הנה שני מלונות מומלצים בעיר:


מלון 4 כוכבים במרכז העיר העתיקה H4 Hotel Münster


Mövenpick Hotel Münster מלון 4 כוכבים ליד האגם


 

נהנית מההמלצות של צליל? כאן אפשר להמשיך לעקוב אחריה באינסטגרם שלה.


את חדשה אצלי בבלוג? ברוכה הבאה! הרשמי לרשימת התפוצה שלי ותקבלי פעם בחודש עדכונים על פוסטים חדשים, שווקים ועוד דברים מעניינים מהולנד. לחצי כאן להרשמה.


bottom of page